۸ مهر ۱۴۰۲، ۱۴:۲۹

استاندار لرستان:

پرورش و تربیت یک قهرمان نیازمند امکانات مادی و معنوی بسیاری است

پرورش و تربیت یک قهرمان نیازمند امکانات مادی و معنوی بسیاری است

خرم‌آباد - استاندار لرستان تأکید کرد: برای پرورش و تربیت یک قهرمان، امکانات مادی و معنوی بسیاری لازم است.

‌به گزارش خبرنگار مهر، فرهاد زی ویار امروز شنبه در آئین بدرقه کاروان ورزشکاران، مربیان، و داوران استان لرستان، اعزامی به مسابقات آسیایی پاراآسیایی هانگ ژو چین ضمن تبریک فرارسیدن هفته وحدت، با اشاره به اینکه حضور ورزشکاران لرستانی در عرصه‌های ملی، بین‌المللی و اینک در آستانه بازی‌های پاراآسیایی هانگ ژو باعث افتخار مردم استان است، اظهار داشت: وجود زیرساخت‌های ورزشی مناسب در استان برای ورزشکاران و رشته‌های مختلف ورزشی که بتوانند با آرامش کامل تمرینات حرفه‌ای خود را در استان دنبال کنند ضروری است.

وی با اشاره به اینکه قهرمانان استان، بخش عمده‌ای از عمر خود را در سنین جوانی به ورزش قهرمانی اختصاص می‌دهند، افزود: به همین منظور باید برای رفع دغدغه‌های قهرمانان استان سازوکارهای قانونی را در نظر گرفت.

استاندار لرستان با بیان اینکه در میادین ورزشی اخلاق همواره حرف اول را می‌زند، افزود: اخلاق و رفتار ورزشکاران لرستانی همواره زبانزد است.

زیویار با بیان اینکه ورزشکاران علاوه بر اینکه به خانواده و جامعه تعلق دارند به‌عنوان نماینده یک ملت در میادین ورزشی حضور خواهند داشت، افزود: رفتار، گفتار و کردار ورزشکاران در میادین ورزشی بیانگر هویت یک ملت است.

وی ورزش را یک امکان و ظرفیت برای فرد و جامعه دانست و افزود: ورزش در ابتدایی‌ترین حالت باعث ایجاد روحیه امید و نشاط در جامعه می‌شود و در بالاترین سطح هم باعث افتخارآفرینی برای یک کشور و ایجاد حس غرور در فرد و جامعه خواهد.

استاندار لرستان با بیان اینکه برای پرورش و تربیت یک قهرمان، امکانات مادی و معنوی بسیاری لازم است، افزود: ورزش علاوه بر لذت با مشقات بسیاری نیز همراه است و اگر خانواده‌ها با ورزشکاران همراهی نکنند، موفقیت ورزشکاران در بسیاری از رشته‌های ورزشی رخ نخواهد داد.

بنابراین گزارش، در این دوره از مسابقات، ۱۳ ورزشکار، دو مربی و یک داور از لرستان حضور خواهند داشت که از این تعداد پنج ورزشکار برای نخستین‌بار در این دوره از مسابقات شرکت خواهند کرد.

چهارمین دوره بازی‌های پاراآسیایی روزهای ۲۲ تا ۲۸ اکتبر سال ۲۰۲۳ (۳۰ مهر تا ۶ آبان سال ۱۴۰۲) در شهر هانگ ژو برگزار خواهد شد.

کد خبر 5899152

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha