۹ مهر ۱۴۰۲، ۱۶:۱۵

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری اسلام آبادغرب خبر داد؛

ممنوعیت در برداشت شوکه و قطع کردن از درختان بلوط اسلام آبادغرب

ممنوعیت در برداشت شوکه و قطع کردن از درختان بلوط اسلام آبادغرب

کرمانشاه- رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان اسلام آبادغرب با اشاره به ممنوعیت برداشت شوکه و قطع کردن از درختان بلوط در این شهرستان، گفت: با متخلفین این امر برخورد جدی می‌شود.

مجتبی تاسه در گفتگو با خبرنگار مهر به انجام تخلفات حوزه منابع طبیعی اشاره و اظهار کرد: یکی از اقداماتی که توسط متخلفین صورت می‌گیرد برداشت شوکه از درختان بلوط است و اکثراً آن را جرم نمی‌دانند در حالی که برداشت شوکه از این درختان جرم بوده و در صورت بروز آن با متخلفان برخورد قانونی می‌شود.

وی با بیان اینکه شوکه شیره درخت بلوط است که در مناطق کوردی به این نام خوانده می‌شود، افزود: این ماده که از میوه، کلاهک و برگ درخت بلوط به صورت کریستال‌های سفید رنگ تراوش می‌کند و پس از جمع‌آوری این مواد و فرآوری آن شیره‌ای تیره غلیظ و بسیار شیرین حاصل می‌شود که به آن شوکه می‌گویند.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان اسلام آبادغرب تصریح کرد: عده‌ای افراد سودجو به بهانه داشتن خاصیت‌های مختلف شوکه اقدام به سرشاخه زنی و از بین بردن درختان و میوه بلوط می‌کنند این در حالی است که این ماده خاصیت چندانی ندارد.

تاسه خاطر نشان کرد: بر اساس ماده ۴۲ قانون حفاظت و حمایت از جنگل‌ها و مراتع بریدن درختان، درختچه‌ها، سربرکردن، شاخه زنی و سر شاخه زنی درختان جنگلی بدون مجوز از اداره منابع طبیعی ممنوع است.

وی با تاکید بر اینکه بریدن درختان و درختچه‌ها علاوه بر جریمه نقدی بین سه تا ۹ ماه حبس تعزیری در پی خواهد داشت، بیان کرد: در همین جهت منابع طبیعی شهرستان نیز با برقراری گشت‌های شبانه روزی در این فصل از سال با متخلفین در این زمینه برخورد جدی خواهد داشت.

کد خبر 5900285

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha