۱۰ مهر ۱۴۰۲، ۱۳:۱۱

مدیر کل کمیته امداد استان مرکزی:

۵۷ درصد جمعیت تحت پوشش کمیته امداد مرکزی سالمند هستند

۵۷ درصد جمعیت تحت پوشش کمیته امداد مرکزی سالمند هستند

اراک- مدیرکل کمیته امداد استان مرکزی گفت: ۵۷ هزار خانوار تحت حمایت این نهاد هستند که ۵۷ درصد این جامعه هدف قشر سالمند است.

به گزارش خبرنگار مهر، مجید مؤمنی پیش از ظهر دوشنبه در همایش روز جهانی سالمند در اراک با بیان اینکه در دین مبین اسلام توجه زیادی به تکریم سالمندان شده، اظهار داشت: استان مرکزی از جمله استان‌های سالمند کشور است که می‌طلبد موضوع توجه به جوانی جمعیت و حمایت از خانواده مورد توجه مسئولان امر قرار گیرد.

وی بیان کرد: تکریم سالمندان و شناسایی نیازهای این قشر در سامانه هوشمند (سها) از جمله اقدامات مثبت انجام شده در این ارگان انجام می‌شود تا نیازهای این جامعه هدف اولویت بندی شود.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان مرکزی ادامه داد: با توجه به هزینه‌های بالای اقتصادی جمعیت تحت حمایت این نهاد برای تأمین این هزینه به‌ویژه اجاره مسکن و هزینه تعمیرات منزل با مشکلاتی مواجه هستند ماهانه ۲۲۰ میلیارد ریال به حساب خانواده‌های تحت پوشش به منظور تأمین هزینه‌های معیشتی پرداخت می‌شود.

مؤمنی بیان کرد: در ۶ ماه نخست امسال، ۴۹۰ میلیارد ریال برای تأمین ودیعه مسکن و ۱۲۰ میلیارد ریال نیز برای ارائه خدمات پزشکی و درمانی در فروردین ماه سال جاری برای این جامعه هدف واریز شده است.

وی با اشاره به اینکه در راستای مناسب سازی معابر برای معلولین و سالمندان اقدامات مناسبی انجام شده است، گفت: در مراکز نیکوکاری زیرمجموعه کمیته امداد امام خمینی (ره) استان مرکزی بیشتر سالمندان فعال هستند و این مهم باید مورد توجه ویژه قرار گیرد که مشارکت‌های اجتماعی باعث نشاط و افزایش امید به زندگی می‌شود.‌

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان مرکزی گفت: در بحث حفظ سلامت سالمندان، بهره گیری از ظرفیت انرژی‌های خورشیدی مورد تاکید است از این رو ۱۲۵ ایستگاه پنج کیلوواتی نصب شده است.

کد خبر 5901039

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha