۱۰ مهر ۱۴۰۲، ۱۴:۵۸

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی:

۴۰ وقف جدید در خراسان جنوبی ثبت شد

۴۰ وقف جدید در خراسان جنوبی ثبت شد

بیرجند-مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی گفت: ۴۰ وقف جدید به ارزش ۶۴۰ میلیارد ریال طی یک سال گذشته در استان داشتیم.

به گزارش خبرنگار مهر، پرویز بخشی پور صبح دوشنبه در نشست خبری که به مناسبت دهه وقف برگزار شد، اظهار کرد: در دهه وقف سال جاری برنامه‌هایی چون برپایی ۳۲ ایستگاه «همه واقف باشیم»، برپایی ۱۰ خیمه معرفت، برگزاری نشست تخصصی با اصناف و بازاریان و پنج پروژه عمرانی قابل افتتاح را خواهیم داشت.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی بیان کرد: فعالیت ۲۴ مبلغ بومی در مساجد و بقاع متبرکه و مراسم محوری میلاد حضرت رسول (ص) در ۶ بقعه نیز از دیگر برنامه‌های دهه وقف در خراسان جنوبی است.

بخشی پور با بیان اینکه طی هفته وقف دو پروژه در بیرجند، یک پروژه در امامزاده سیدابراهیم حنبل و یک پروژه در نهبندان و زائرسراهای بی بی زینب خاتون (س) سربیشه افتتاح می‌شود، گفت: فعالیت پنج موکب اوقاف در بقاع متبرکه خراسان جنوبی جهت پذیرایی از زائران پاکستانی نیز همچنان ادامه دارد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی بیان کرد: طی یکسال گذشته از ۲۵ هزار زائر رضوی و ۵۹ هزار زائر پاکستانی پذیرایی شده است.

وی با اشاره به اینکه طی یک سال گذشته ۱۳ میلیارد و ۳۵۱ میلیون از محل موقوفات در راستای نیات واقفان هزینه شده است، توزیع لوازم گرمایشی، توزیع ۵۰ سری جهیزیه بین نیازمندان، کمک یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومانی به هیئت‌های مذهبی، توزیع ۶۴۰ بسته تحصیلی و … از جمله کمک‌هایی است که از محل موقوفات هزینه شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی گفت: همچنین طی یک سال گذشته منتهی به هفته وقف ۴۰ وقف جدید به ارزش ۶۴۰ میلیارد ریال داشتیم.

بخشی پور ادامه داد: در خراسان جنوبی پنج میقات الرضا داریم و تنها استانی است که کار پذیرایی از زائران رضوی و پاکستانی را انجام می‌دهد.

وی افزود: به دنبال تکمیل خدمات زیرساختی در حوزه ثبت استان به عنوان میقات الرضا (ع) هستیم و ۱۰ میلیارد تومان دولت، ۱۰ میلیارد تومان سازمان اوقاف، ۱۰ میلیارد تومان ستاد اجرایی فرمان امام و ۱۰ میلیارد تومان ستاد عتبات عالیات و ۱۰ میلیارد تومان بنیاد علوی پرداخت خواهد کرد.

کد خبر 5901149

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha