تحولات سودان؛

افزایش حملات پهپادی ارتش سودان به مواضع نیروهای پشتیبانی سریع

افزایش حملات پهپادی ارتش سودان به مواضع نیروهای پشتیبانی سریع

درگیری میان ارتش و نیروهای پشتیبانی سریع سودان در حالی ادامه می‌یابد که ارتش حملات پهپادی خود به مواضع نیروهای پشتیبانی سریع را افزایش داده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روسیا الیوم، درگیری میان نظامیان ارتش سودان به فرماندهی ژنرال عبدالفتاح البرهان و نیروهای پشتیبانی سریع این کشور به فرماندهی ژنرال حمیدتی همچنان ادامه دارد.

منابع خبری گزارش دادند که ارتش سودان حملات پهپادی خود به مواضع نیروهای پشتیبانی سریع در خارطوم، پایتخت سودان را افزایش داده است.

بر این اساس ارتش اهدافی را در شرق نیل هدف قرار داده و ستونی از دود آسمان این مناطق را فرا گرفته است. همچنین پهپادهای ارتش، مواضع نیروهای پشتیبانی سریع در اطراف منطقه السوق العربی در مرکز خارطوم و منطقه الریاض در شرق این شهر را بمباران کردند. علاوه بر این ارتش یکی از مقرهای نیروهای پشتیبانی سریع در ورودی پالایشگاه نفت الجیلی واقع در شمال خارطوم بحری را نیز هدف قرار داد.

از سوی دیگر الجزیره گزارش داد که در نتیجه بمباران منطقه «السامراب الاحامده» واقع در خارطوم بحری توسط توپخانه نیروهای پشتیبانی سریع ۶ غیرنظامی جان خود را از دست دادند و ۱۰ نفر دیگر نیز زخمی شدند.

شب گذشته شهر نیالا واقع در استان دارفور نیز شاهد درگیری ۲ طرف در اطراف مقر فرماندهی ارتش در مرکز شهر بود که در این درگیری‌ها از انواع اسلحه استفاده شد و شمال نیالا توسط توپخانه بمباران شد. ارتش اعلام کرد که شدیدترین حمله نیروهای پشتیبانی سریع را دفع کرده، اما نیروهای پشتیبانی سریع در این باره اظهار نظری نکردند. شهر زالنجی واقع در استان دارفور نیز شاهد درگیری میان ارتش و نیروهای پشتیبانی سریع بوده است.

کد خبر 5901900

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha