۱۳ مهر ۱۴۰۲، ۱۶:۳۱

ترکیه زمان افتتاح نیروگاه هسته‌ای «آکویو» را اعلام کرد

ترکیه زمان افتتاح نیروگاه هسته‌ای «آکویو» را اعلام کرد

وزیر انرژی و منابع طبیعی ترکیه طی سخنانی توضیحاتی را درباره زمان بهره‌برداری از نیروگاه هسته‌ای آکویو ارایه کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، امروز پنجشنبه، آلپ‌ارسلان بیرقدار وزیر انرژی و منابع طبیعی ترکیه در سخنانی زمان راه‌اندازی نیروگاه هسته‌ای «آکویو» این کشور را اعلام کرد.

بیرقدار بیان کرد: ما از نظر زمانی هدفی را دنبال می‌کنیم. واحد نخست نیروگاه اتمی آکویو همزمان با صدویکمین سالروز تاسیس جمهوری ترکیه در ۲۹ اکتبر ۲۰۲۴ افتتاح خواهد شد.

وی در ادامه با اشاره به تعداد نفراتی که در این نیروگاه اتمی مشغول به کار هستند گفت: ۳۰ هزار متخصص برای تحقق این هدف مشغول به فعالیت هستند. این لحظه، لحظه بسیار مهمی است و رؤیای ۷۰ ساله ما با دستیابی کشور به انرژی هسته‌ای محقق خواهد شد.

وزیر انرژی و منابع طبیعی ترکیه ادامه داد: علاوه بر ساخت نیروگاه هسته‌ای در «سینوب» و غرب کشور و آغاز به کار سانتریفیوژهای کوچک استاندارد، مقامات در حال برنامه‌ریزی برای آغاز به کار هر ۴ واحد نیروگاه هسته‌ای آکویو هستند.

گفتنی است قرارداد ساخت نیروگاه هسته‌ای آکویو ترکیه در سال ۲۰۱۰ بین آنکارا و مسکو بسته شد و قرار است سه رآکتور نسل سومی توسط روس‌ها در این نیروگاه ساخته شود. ظرفیت هر یک از این رآکتورها هم ۱۲۰۰ مگاوات برآورد شده است. با بهره‌برداری کامل از این نیروگاه ترکیه سالانه ۳۵ میلیارد کیلوات ساعت برق هسته‌ای تولید خواهد کرد که معادل ۱۰ درصد کل نیاز این کشور خواهد بود.

کد خبر 5903493

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha