۱۷ مهر ۱۴۰۲، ۱۴:۳۴

رئیس مرکز بهداشت خوزستان عنوان کرد؛

شیوع همزمان کرونا و آنفلوانزا در خوزستان

شیوع همزمان کرونا و آنفلوانزا در خوزستان

اهواز- رئیس مرکز بهداشت خوزستان گفت: در حال حاضر با شیوع بیماری‌های آنفلوانزا و کرونا مواجه هستیم که افراد مبتلا به آنفلوانزا به مراتب بیشتر است.

به گزارش خبرنگار مهر، پژمان بختیاری‌نیا ظهر امروز دوشنبه در گفت‌وگویی رسانه‌ای اظهار کرد: با توجه به اینکه پاییز فصل بیماری‌های تنفسی است، شاهد افزایش موارد ابتلاء به این بیماری‌ها و مراجعه‌ها به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی استان خوزستان هستیم.

رئیس مرکز بهداشت خوزستان افزود: در هفته قبل از هر ۱۰ نفر مراجعه کننده به مراکز درمانی در خوزستان، پنج نفر براساس آزمایش‌ها و نمونه گیری‌های انجام شده، به آنفلوانزا و کرونا مبتلا بودند.

بختیاری‌نیا با بیان اینکه موارد شناسایی شده آنفلوانزا چهار برابر کرونا است، ادامه داد: در حال حاضر با شیوع بیماری‌های آنفلوانزا و کرونا مواجه هستیم که افراد مبتلا به آنفلوانزا به مراتب بیشتر است.

وی با بیان اینکه فراوانی کل مبتلایان به آنفلوانزا در ۲ هفته اول مهرماه ۲ برابر کل مبتلایان در شهریورماه بوده است، اضافه کرد: با توجه به بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها، از عموم مردم درخواست می‌شود توصیه‌های بهداشتی و خود مراقبتی را رعایت کنند تا از شیوع بیش از پیش عفونت‌های حاد تنفسی پیشگیری شود.

بختیاری‌نیا بر رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی و خود مراقبتی گروه‌های پرخطر از جمله سالمندان بالای ۶۰ سال، زنان باردار، مبتلایان به بیماری‌های زمینه‌ای، بیماران قلبی-عروقی، تنفسی و دیابت تاکید کرد و گفت: استفاده از ماسک در اماکن شلوغ، پرهیز از ارتباط نزدیک با افراد دارای علائم بیماری، شست‌وشوی مکرر دست‌ها و تزریق واکسن کرونا برای پیشگیری از ابتلاء به بیماری‌های تنفسی باید در دستور کار قرار گیرد.

وی با تاکید بر اینکه اگر پزشک معالج تزریق واکسن آنفلوانزا را تجویز کرد حتماً نسبت به تزریق آن اقدام شود، یادآور شد: از خوددرمانی و مصرف خودسرانه آنتی‌بیوتیک‌ها پرهیز شود و افراد مبتلا به بیماری‌های تنفسی برای تشخیص بیماری حتماً به مراکز درمانی مراجعه کنند.

کد خبر 5906925

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha