۱۸ مهر ۱۴۰۲، ۲۰:۱۵

فرماندار پارس‌آباد:

۴۴ واحد تعاونی در پایاب سد خداآفرین تشکیل شده است

۴۴ واحد تعاونی در پایاب سد خداآفرین تشکیل شده است

پارس‌آباد- فرماندار شهرستان پارس‌آباد از تشکیل و راه اندازی ۴۴ واحد تعاونی بهره‌برداری در پایاب سد خداآفرین در پارس‌آباد خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، جابر جهان‌بین عصر سه‌شنبه در جریان بازدید اکیپ‌های نظارت نیرو و جهاد کشاورزی از پروژه‌های پایاب سد خداآفرین اظهار کرد: انتظار می‌رود هر چه سریع‌تر پروژه پایاب سد خداآفرین بر اساس تعهد وزارت نیرو و جهاد کشاورزی تکمیل و آماده واگذاری به صاحبان اراضی شود.

وی تصریح کرد: در قالب پایاب سد خداآفرین، عمارت و احمدبیگلو ۵۲ واحد تعاونی بهره‌برداری شکل گرفته که از این تعداد ۴۴ واحد تعاونی مختص پایاب سد خداآفرین است.

فرماندار شهرستان پارس‌آباد بررسی دلایل تأخیر در بهره‌برداری از پایاب سد خداآفرین را یادآور شد و گفت: امیدواریم با تلاش هر ۲ مجموعه وزارت نیرو و جهاد کشاورزی این پروژه به سرانجام رسیده و در قالب سامانه‌های نوین آبیاری و تخصیص اعتبارات مناسب شبکه پایاب سد خداآفرین به بهره‌برداری برسد.

جهان‌بین افزود: پیش‌بینی می‌کنیم با بهره‌برداری از این پروژه عظیم تولید سالانه محصولات زراعی و باغی مغان از ۱.۵ میلیون تن به ۲.۵ میلیون تن افزایش پیدا کند که یک رشد جهشی یک میلیون تن را در این منطقه شاهد خواهیم بود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: سال‌های طولانی است که پروژه پایاب سد خداآفرین به صورت نیمه‌تمام به حال خود رها شده که انتظار می‌رود هر چه سریع‌تر با اجرای شبکه‌های فرعی و پایاب سد خداآفرین بهره‌برداری و تولید محصولات آبی را در پارس‌آباد و سایر مناطق مغان شاهد باشیم.

فرماندار شهرستان پارس‌آباد اضافه کرد: در این شرایط بحرانی آب، اجرای این پروژه در کنار سایر پروژه‌های حوزه آب و خاک شرایط مطلوب‌تری را فراهم می‌آورد تا بهره‌برداران بتوانند از فرصت ایجاد شده استفاده کرده و در هر چهار ناحیه عمرانی ظرفیت تولید خود را با بهره‌گیری از روش‌ها و الگوهای آبیاری مدرن تغییر داده و بر توانمندی تولید بیفزایند.

کد خبر 5908252

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha