۱۸ مهر ۱۴۰۲، ۲۳:۲۸

رئیس منابع طبیعی ابرکوه:

بند کنترل سیلاب رودخانه گاشار مرمت شد

بند کنترل سیلاب رودخانه گاشار مرمت شد

یزد- رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان ابرکوه از مرمت و بهسازی بند کنترل سیلاب رودخانه گاشار خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، سیدعلی مشکات در جمع خبرنگاران اظهار داشت: عملیات لایروبی و مرمت و بهسازی طرح تغذیه مصنوعی رودخانه گاشار به منظور کنترل سیلاب و جلوگیری از خسارت سیل احتمالی در حال اجرا است.

وی با اشاره به اینکه در سیل آذر ۹۹ و سیلاب‌های سالهای ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ این بند دچار خسارت و آسیب شد، افزود: مرحله اول این عملیات پایان سال ۱۴۰۱ به اتمام رسید و مرحله دوم این پروژه در سال ۱۴۰۲ با جدیت ادامه دارد.

مشکات با بیان اینکه تأمین اعتبار و انتخاب مشاور و پیمانکار از سال گذشته آغاز شده است، اظهار داشت: عملیات مرحله نخست شامل ترمیم و لایروبی قسمت‌های مختلف طرح از جمله بخش ورود آب، تثبیت، کانال هدایت آب از بند به مخزن و لایروبی مخزن است.

وی عنوان کرد: این بندها به منظور کنترل سیلاب‌ها و جلوگیری از هدر رفت روان آب‌ها، جلوگیری از خسارت سیلاب و جریان کنترل شده رودخانه برای نفوذ و تقویت منابع آب زیرزمینی منطقه و تغذیه قنوات در حال بهره‌برداری است.

رئیس اداره منابع آب ابرکوه بیان کرد: اجرای این طرح که باعث مهار سیلاب و بهبود سفره آب زیرزمینی و قنوات منطقه شده، موجب افزایش رضایتمندی، حس امنیت و خشنودی مردم شهرستان بویژه اهالی روستای رحیم آباد شده است.

کد خبر 5908371

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha