۲۰ مهر ۱۴۰۲، ۱۸:۱۱

معاون مسکن و ساختمان اداره‌کل راه و شهرسازی استان مرکزی: 

۲هزار و ۲۲۲ نفر از استان مرکزی در آزمون مهندسی رقابت می کنند

۲هزار و ۲۲۲ نفر از استان مرکزی در آزمون مهندسی رقابت می کنند

اراک- معاون مسکن و ساختمان اداره‌کل راه و شهرسازی استان مرکزی گفت: ۲ هزار و ۲۲۲ متقاضی برای ورود به حرفه مهندسی از این استان رقابت خود را همزمان با سراسر کشور آغاز کردند.

" قاسم اسماعیل نژاد" در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: این آزمون از امروز همزمان با سراسر کشور در رشته‌های هفت گانه ساختمان و ۱۶ صلاحیت آغاز و تا فردا، جمعه ادامه دارد.

وی بیان کرد: از ۲ هزار و ۲۲۲ نفر شرکت کننده در دومین مرحله آزمون استان مرکزی، ۲۱ درصد متقاضیان بانوان و ۷۹ درصد آقایان هستند که در ۲ نوبت صبح و عصر برای دریافت صلاحیت نظارت، اجرا و طراحی به رقابت می‌پردازند.

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان مرکزی گفت: دومین مرحله آزمون نظام مهندسی ساختمان استان مرکزی در هفت رشته مهندسی و زیر شاخه‌های آنها شامل معماری، عمران، تأسیسات برق، تأسیسات مکانیک، شهرسازی، نقشه برداری و ترافیک برگزار شده است.

اسماعیل نژاد گفت: آزمون ورود به حرفه مهندسی توسط دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان وزارت راه و شهرسازی با همکاری سازمان سنجش آموزش کشور و با نظارت اداره کل راه و شهرسازی استان‌ها برگزار می‌شود.

وی تاکید کرد: متقاضیان پس از کسب امتیاز آزمون و گذراندن دوره‌های مورد نیاز، صلاحیت ورود به حرفه نظام مهندسی را دریافت می‌کنند.

کد خبر 5909979

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha