۲۲ مهر ۱۴۰۲، ۲۱:۱۹

مدیرعامل جامعه نابینایان مازندران:

فقط ۴۴ درصد معابر مازندران برای نابینایان مناسب سازی شده است

 فقط ۴۴ درصد معابر مازندران برای نابینایان مناسب سازی شده است

ساری- مدیرعامل جامعه نابینایان و کم بینایان مازندران گفت: فقط ۴۴.۲۵ درصد از معابر و خیابان های استان برای حضور معلولان و نابینایان مناسب سازی شده است.

محمد مهدی مسلمی در گفت وگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه ۹ هزار و ۲۳۱ نابینا و کم بینا در استان زندگی می‌کنند، افزود: عمده مشکلات فراروی این قشر اشتغال و مسکن است.

وی مناسب سازی معابر عمومی را از دیگر مشکلات بیان کرد و گفت: برخی از شهرداران اقدامات خوبی در زمینه مناسب سازی معابر انجام دادند و سازمان بهزیستی کتابچه‌ای را برای نوع و چگونگی مناسب سازی معابر را تهیه کرده است.

وی ادامه داد: متأسفانه هرکاری کردیم که کتابچه را به شهرداران بابل و ساری تحویل دهیم، محقق نشد و و با این حال ۴۴.۲۵ درصد از اماکن عمومی استان نسبت به مناسب سازی معابر اقدام کردند.

مسلمی با عنوان اینکه ما نابینایان دوست داریم همانند مردم عادی در معابر رفت و آمد داشته باشیم و تحقق اهداف را نیازمند همراهی شهرداری‌ها دانست.

مدیرعامل جامعه نابینایان اشتغال را از دیگر چالش‌های فراروی بیان کرد و با بیان اینکه شش هزار و ۵۷۴ نابینا و کم بینای متأهل در استان وجود دارد که فقط هزار و ۲۰۰ نفر شاغل هستند، افزود: متأسفانه قانون سه درصد جذب اشتغال معلولان به خوبی اجرا نشده است.

وی با اظهار اینکه نابینایان استان بسیار توانمند هستند، از مسئولان خواست تا برای اشتغال این افراد برنامه ریزی کنند.

کد خبر 5911680

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha