۲۷ مهر ۱۴۰۲، ۰:۱۲

معاون دادگستری اردبیل:

سمن‌های فعال کد شناسه حقوقی دریافت کنند

سمن‌های فعال کد شناسه حقوقی دریافت کنند

اردبیل- معاون امور اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل گفت: ضروری است تا در راستای قانونمند کردن فعالیت سمن‌ها، برای تمامی این سازمان‌های مردم‌نهاد شناسه حقوقی صادر شود.

به گزارش خبرنگار مهر، جهانگیر جوانمرد شامگاه چهارشنبه در جلسه هماهنگی و تبادل نظر ساماندهی و به‌کارگیری نهادهای مردمی در سیاست‌گذاری قضائی در موضوعات پیشگیری از وقوع جرم در اردبیل، با تبیین و تشریح اهمیت مشارکت‌های مردمی در پیشگیری از وقوع جرم اظهار کرد: نظر به اهمیت این موضوع و ایجاد سامانه مشارکت‌های مردمی در قوه قضائیه یکی از مهمترین مقدمات کار برای اخذ نتیجه مطلوب از مشارکت‌های مردمی در پیشگیری از وقوع جرم ساماندهی، قانونمند کردن و بهره‌مندی بیشتر از ظرفیت‌های سازمان‌های مردم‌نهاد است.

وی تصریح کرد: برای همین در این جلسه نحوه و شرایط جذب سازمان‌های مردم‌نهاد در سامانه مشارکت‌های مردمی قوه قضائیه و سپس نحوه به‌‎کارگیری این سازمان‌ها در موضوعات خواسته شده از جمله ایجاد صلح و سازش، اصلاح و بازپروری زندانیان، حمایت از بزه‌دیدگان و… بحث و بررسی شد.

معاون امور اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل با بیان اینکه متأسفانه تعداد خیلی کمی از «سمن‌ها» در سامانه مشارکت‌های مردم نهاد ثبت‌نام کرده و کد شناسه حقوقی دریافت کرده‌اند، گفت: باید همه «سمن‌ها» با ثبت‌نام در سامانه مشارکت‌های مردمی قوه قضائیه، گزارشات و فعالیت‌های خود را قانونمند کرده تا عملکرد تأثیرگذارتری در کاهش آسیب‌های اجتماعی داشته باشند.

به گزارش خبرنگار مهر، در این جلسه سایر اعضای حاضر با ارائه گزارش، پیشنهادات و راهکارهای لازم برای بهره‌مندی بیشتر از ظرفیت «سمن‌ها» ارائه کردند.

کد خبر 5915382

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha