۲۷ مهر ۱۴۰۲، ۱۹:۵۹

هشدار واشنگتن به آمریکایی‌ها درباره سفر به «تمام مناطق جهان»

هشدار واشنگتن به آمریکایی‌ها درباره سفر به «تمام مناطق جهان»

وزارت خارجه آمریکا امروز به آمریکایی‌ها درباره سفر به «تمام مناطق جهان» هشدار داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، وزارت خارجه آمریکا امروز پنجشنبه با صدور بیانیه ای، هشداری جهانی برای آمریکایی‌ هایی که به خارج از کشور سفر می‌کنند صادر کرده و اعلام کرد که در بحبوحه تشدید تنش‌ های جهانی ممکن است هدف حملات تروریستی قرار گیرند.

در بیانیه هشدار آمیز وزارت خارجه آمریکا در این خصوص آمده است: با توجه به افزایش تنش ها در نقاط مختلف سراسر جهان، احتمال حملات تروریستی، تظاهرات یا اقدامات خشونت آمیز علیه شهروندان و منافع ایالات متحده وجود دارد؛ لذا وزارت امور خارجه به شهروندان آمریکایی در خارج از کشور توصیه می کند که احتیاط بیشتری کنند.

بیانیه مذکور در حالی صادر شد که احساسات ضدآمریکایی در نقاط مختلف دنیا به دلیل حمایت‌ های فراوان دولت این کشور از جنایت‌ های رژیم اشغالگر قدس شدت گرفته است.

در همین ارتباط، «جو بایدن» رییس جمهور آمریکا دیروز چهارشنبه در سخنانی بی اشاره به ۷ دهه اشغالگری و تجاوز رژیم صهیونیستی ادعا کرد: اسرائیلی ها و آمریکایی ها به گروگان گرفته شدند و جنایات فجیعی علیه آنها انجام شد! هرگز دوباره دست‌ بسته نخواهیم ایستاد و به خانواده‌ های اسرا می‌ گوییم که شما تنها نیستید. ... اگر (رژیم) اسراییل وجود نداشت، برای تأسیس آن تلاش می‌ کردیم و الان هم به حمایت از آن ادامه خواهیم داد. از کنگره می‌ خواهم که تدارکات و کمک‌ ها را برای حمایت از سامانه گنبد آهنین و به طور کلی (حمایت) از اسراییل افزایش دهد. آنچه در اسراییل رخ داد ۱۵ برابر آن چیزی است که در ۱۱ سپتامبر رخ داد. ایالات متحده در این روزهای سیاه در کنار اسراییل خواهد ماند.

این مقام آمریکایی با طرح ادعاهایی عوام فریبانه مدعی شد: باید در مورد اهداف مورد نظر و راه های دستیابی به آنها شفافیت وجود داشته باشد. تمام دنیا برای جان باختگان دیروز در بیمارستان غزه عزادار هستند! امروز از دولت (آمریکا) خواستم تا برای رساندن کمک به غیرنظامیان در غزه تلاش کند! اسراییل موافقت کرد که به غیرنظامیان غزه کمک کند! ۱۰۰ میلیون دلار به غزه و کرانه باختری کمک خواهیم کرد!

وی با اتخاذ ژستی فریبنده افزود: مردم فلسطین نیز به شدت رنج می برند. ... ما باید برای دستیابی به راه حل دو دولتی تلاش کنیم.

کد خبر 5916435

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha