۴ آبان ۱۴۰۲، ۸:۱۸

در نوشهر؛

همایش ملی « فرصت ها و تهدیدهای نوپدید دریایی» آغاز شد

 همایش ملی « فرصت ها و تهدیدهای نوپدید دریایی» آغاز شد

نوشهر - همایش ملی فرصت ها و تهدیدهای نوپدید دریایی در دانشگاه علوم دریایی حضرت امام خمینی (ره) نوشهر آغاز شد.

به گزارش خبرنگار مهر، امیر دریادار آریا شفقت صبح پنجشنبه در همایش ملی فرصت‌ها و تهدیدهای نوپدید دریایی با اشاره به اینکه نشست تخصصی تحولات ژئوپلتیکی در دانشگاه برگزار می‌شود، از ارسال ۴۰ مقاله به این همایش خبر داد.

وی افزود: امروزه در حوزه دریا برای اینکه فرصت را از دست ندهیم و غافلگیر نشویم، باید در مراکز دانشگاهی آگاه و آینده نگر باشیم، گفت: باید در زمینه فرصت‌ها و تهدیدهای پیش رو برنامه ریزی داشته باشیم.

دریادار شفقت رودسری با بیان اینکه عرصه دریا در جهان مهم به شمار می‌رود، افزود: هر کشوری برای اعمال قدرت باید بهترین بهره برداری را از دریا داشته باشد.

فرمانده دانشگاه علوم دریایی نوشهر با عنوان اینکه رشد و توسعه فناوری با ۲۰ سال گذشته متفاوت است، تصریح کرد: امروز استفاده از فناوری‌ها تغییر کرده است لذا فرصت کافی برای مقابله با تهدیدها و فرصت‌های آینده کم و محدود است از این رو باید دوراندیشی و برنامه ریزی داشته باشیم.

امیر دریادار شفقت رودسری با اشاره به تاکید فرمانده معظم کل قوا مبنی بر بهره گیری از فرصت‌ها و مقابله به تهدیدهای نوپدید گفت: امیدواریم شرایطی فراهم شود تا از فرصت‌های فراروی استفاده کنیم.

کد خبر 5922161

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha