۱۲ آبان ۱۴۰۲، ۱۵:۰۰

وزیر نیرو:

انتقال آب به زریوار مریوان از نظر زیست محیطی و گردشگری مهم است

انتقال آب به زریوار مریوان از نظر زیست محیطی و گردشگری مهم است

سنندج - وزیر نیرو گفت: انتقال آب به زریوار مریوان از نظر زیست محیطی و گردشگری طرحی مهم است.

به گزارش خبرنگار مهر، علی اکبر محرابیان ظهر جمعه در آئین افتتاح ایستگاه پمپاژ آب بویین بانه اظهار کرد: در فرهنگ کردستان آب جایگاه ویژه دارد و مراسم‌های مختلف در تاریخ وجود دارد و طبیعتاً به عنوان متولی مسؤول مدیریت خوب این فرهنگ هستیم.

وی بیان کرد: پروژه متعدد برای مهار آب فراوان استان طراحی شده و در بخش نیرو موظف به مدیریت آن هستیم.

وی عنوان کرد: دستگاه پمپاژ و تأمین آب شرب و کشاورزی و تصفیه خانه انجام شده است.

محرابیان تصریح کرد: در بخش آب در سفر گذشته ۱۱ مصوبه داشتیم که ۹ مصوبه آن به طور کامل انجام شده است و پروژه‌های آبرسانی روستایی هم مستمراً در حال انجام است.

محرابیان ادامه داد: سه پروژه در مصوبه سفر طرح‌های فاضلاب استان است که این مهم هم اخذ شده و در سال ۱۴۰۳ این پروژه‌ها اضافه و عملیات اجرایی آن شروع می‌شود.

وی عنوان کرد: امروز به صورت همزمان ۱۰ پروژه افتتاح می‌شود که برای اجرای آنها ۱۲ هزار میلیارد تومان هزینه شده است.

وزیر نیرو عنوان کرد: پیشرفت این پروژه‌ها در ابتدای دولت سیزدهم ۵۰ درصد بوده که البته برخی از پروژه‌ها طی دو سال اخیر شروع شده و برخی هم از این پروژه‌ها پیشرفت بالاتری داشته است.

وی در ادامه اعلام کرد: در حوزه آبرسانی که بیشترین مطالبه مردم بود آب سنندج سال گذشته افتتاح و امروز هم آب سقز و بانه هم مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

محرابیان تصریح کرد: مجموعه این چهار منطقه ۵۰ درصد استان را شامل می‌شود، که باید از زحمات مجریان دولت در کردستان تقدیر کنیم.

وزیر نیرو بیان کرد: بهره‌برداری از پست برق در سنندج و پروژه تبدیل سیم به کابل را از دیگر پروژه‌هایی عنوان کرد که امروز در استان مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد، گفت: متوسط اجرای سیم به کابل در کل کشور ۵۰ درصد است در کردستان تکمیل طرح سیم به کابل افتتاح می‌شود.

کد خبر 5929039

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha