۱۶ آبان ۱۴۰۲، ۱۲:۳۸

کسر ۷ امتیاز مقصر ندارد؛

پاسخ سپاهان و فرار از ضعف‌های موجود/ توضیح مهر در مورد یک گزارش

پاسخ سپاهان و فرار از ضعف‌های موجود/ توضیح مهر در مورد یک گزارش

سپاهان که در ماه های اخیر پرحاشیه ترین تیم فوتبال ایران بوده است بدون این که مشکلات و نواقص مدیریت خود را بپذیرد همچنان به دنبال فرار از واقعیت است.

به گزارش خبرنگار مهر، پیروزی پرگل برابر نماینده ازبکستان در هفته چهارم لیگ قهرمانان آسیا تا حدودی سپاهان را از بحران های خودساخته دور کرد اما به نظر می رسد این باشگاه در پذیرفتن واقعیت و مهمتر از آن اشتباهات مدیریتی هنوز مقاومت دارد.

پس از انتشار این گزارش باشگاه سپاهان در جوابیه ای تند و دور از ادبیات یک باشگاه فرهنگی - ورزشی، ضمن رد این جزئیات و بازنده شدن با رای کمیته انضباطی کنفدراسیون فوتبال آسیا اتهاماتی را به خبرگزاری مهر وارد کرد اما انتشار رسمی رای AFC مهر تاییدی بر گزارش خبرگزاری مهر بود تا مشخص شود سپاهانی ها قصد داشتند بار مسئولیت خود را کم کنند.

پس از انتشار گزارش دیگری در گروه ورزشی مهر با عنوان (میلیاردها تومان بر باد رفت؛ نقش «ساکت» درکسر ۷ امتیاز از سپاهان/سکوت عجیب مدیران فولاد مبارکه) که در آن تاکید شده بود رعایت نکردن سقف قراردادها توسط مدیریت باشگاه و بی تدبیری در ماجرای دیدار با الاتحاد، باعث از دست رفتن ۷ امتیاز با نقش مستقیم مدیرعامل شده است، بازهم این باشگاه به جای پذیرفتن واقعیت این گزارش را «کذب» خواند!

در بیانیه باشگاه سپاهان آمده است:

«احتراماً در پاسخ به خبر منتشر شده با عنوان نقش ساکت در کسر ۷ امتیاز از سپاهان/ سکوت عجیب مدیران فولاد مبارکه این باشگاه لازم می‌داند پاسخی صادر کند که به شرح زیر است:

باشگاه فولاد مبارکه سپاهان با ۲۱۲۱ ورزشکار و ۲۷ رشته ورزشی به عنوان یکی از شرکت‌های زیر مجموعه فولاد مبارکه دارای یک ساختار و فرآیند مدون ذیل سند استراتژی خود است که تمام اقدامات باشگاه طبق این ساختار و فرآیند انجام می‌گردد. در حوزه‌های فنی تیم فوتبال نیز فرآیند باشگاه حول محور سرمربی و کادر فنی تیم بوده و با نظر آن‌ها و تأیید هیات مدیره باشگاه بازیکنان جذب می‌شوند.

باشگاه فولاد مبارکه سپاهان از ابتدای مطرح شدن قانونی موسوم به سقف بودجه ایرادات حقوقی این قانون را مکرراً به نهاد مربوطه متذکر شده بود اما با این وجود نسبت به رعایت سقف بودجه تیم فوتبال تمکین نموده و همه قراردادهای بازیکنان و کادر فنی برهمین اساس تنظیم شده است؛ این موضوع را مسئولان مربوطه سازمان لیگ نیز به صراحت اعلام نموده اند که سپاهان سقف بودجه را رعایت کرده است.

باشگاه فولاد مبارکه سپاهان بلافاصله پس از لغو بازی این تیم با الاتحاد عربستان در هماهنگی با نهادهای مرتبط داخلی اقدامات حقوقی مورد نظر را انجام داد و این مسئله برای افکار عمومی روشن شد که ناظر مسابقه بدون توجه به دلایلی که به وی مجوز لغو بازی را می‌دهند (بلایای طبیعی حملات تروریستی) بازی را لغو کرده است.

همچنین این مطلب بارها اعلام شده است که در روزهای قبل از بازی هیچ گونه ابلاغی از سوی AFC مبنی بر اعمال تغییرات در ورزشگاه نقش جهان صورت نگرفته و نیز در خصوص درخواست نامتعارف ناظر در دقایق منتهی به مسابقه باشگاه سپاهان پس از استعلامات لازم اقدام متناسب را انجام داده است.

آن خبرگزاری با علم به این که تاکنون فقط ۳ هفته از بازی‌های مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا طی شده و امتیازات ۳ بازی به صورت دست نخورده باقی مانده و سپاهان در دو دیدار نیز میزبان خواهد بود، حرف از ابهام در صعود این تیم از مرحله گروهی زده که خواه ناخواه منجر به تشویش اذهان عمومی و انتشار ناامیدی در بین جامعه می‌شود.

آیا این اقدام علیه سیاست امیدآفرینی در جامعه نیست؟ نکته قابل توجه اینکه این مطالب در ساعاتی منتشر می‌شود که منتهی به دیدار مهم سپاهان نماینده ایران با حریف خود در مسابقات آسیایی است و در شرایطی که تمامی رسانه‌ها منافع ملی را مدنظر قرار داده و به حمایت از نماینده ایران پرداخته انده آن خبرگزاری رویه‌ای متفاوت و متعارض اتخاذ نموده است.

این که آن خبرگزاری به خیال خود با چند خط گزاره کذب در صدد تحت فشار قرار دادن مجموعه باشگاه سپاهان و شرکت فولاد مبارکه است اقدامی شائبه برانگیز به نظر می‌رسد. در چنین مواردی برخی کارشناسان نظر بر ورود منافع شخصی رنگی و حزبی به حوزه رسانه می‌دهند که امیدواریم این خبرگزاری از این اتهام مبرا باشد.

سوال این است که دقیقاً به چه دلیل آن خبرگزاری در مطالب سلسله وار، علیه باشگاه فولاد مبارکه سپاهان به عنوان یکی از سرمایه‌های اجتماعی ایران اینگونه خبرپراکنی و اتهام زنی می‌نماید. در پایان امیدواریم رفتار حرفه ای و منطبق بر منافع ملی سرلوحه کار تمام رسانه‌های ایران از جمله خبرگزاری مهر باشد.»

کد خبر 5932542

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha