۱۸ آبان ۱۴۰۲، ۱۵:۲۶

استاندار قزوین خبر داد؛

دستور رییس جمهور برای راه اندازی پروژه چشمه نور

دستور رییس جمهور برای راه اندازی پروژه چشمه نور

قزوین- استاندار قزوین از صدور مجوز استفاده از ماده ۲۳ برای راه اندازی چشمه نور در سه فاز توسط رییس جمهور خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدمهدی اعلایی در مراسم رونمایی از سامانه پرتودهی شتاب دهنده الکترونی که پیش از ظهر پنجشنبه در قزوین برگزار شد اظهار کرد: با افتتاح و رونمایی از این پروژه شاهد حرکتی مثبت در مجموعه چشم نور در ۱۰ سال گذشته هستیم.

وی بیان کرد: این مرکز و فعال شدن آن متکی به اراده و خواست ملت بزرگ ایران است که با هدف قوی شدن کشور، توسعه و استفاده از امکانات کشور به دولت سیزدهم رأی دادند.

استاندار قزوین تصریح کرد: مجموعه‌ای که امروز افتتاح شد حاصل مدیریت و برنامه ریزی در یکسال گذشته است و تا قبل از این اتفاقی در این مجموعه انجام نشده بود.

وی با بیان اینکه استان قزوین در کنار ظرفیت‌های متعدد خود منابع انسانی قوی و پیشینه دانشی بسیار عمیقی دارد، تصریح کرد: با حمایت و پیگیری دولت و شخص رئیس جمهور مجوز ماده ۲۳ برای راه اندازی چشمه نور در سه فاز صادر شده و این باعث شد تا استان قزوین به یکی از استان‌هایی تبدیل شود که بیشترین منابع را دریافت کرده است.

اعلایی تاکید کرد: فراتر از این تخصیص از سوی رئیس جمهور دستورات دیگری برای پرداخت منابع لازم برای افتتاح پروژه چشمه نور داده شده که امیدواریم به زودی محقق شود.

وی در پایان با بیان اینکه این پروژه باعث توسعه دانش هسته‌ای در کشور خواهد شد، یادآور شد: بدون شک از ظرفیت چشمه نور برای توسعه ظرفیت‌های استان قزوین استفاده خواهیم کرد.

کد خبر 5934608

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha