۲۳ آبان ۱۴۰۲، ۱۵:۰۴

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان شرقی خبر داد؛

تحصیل ۵۰۰ دانشجوی خارجی در دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان شرقی

تحصیل ۵۰۰ دانشجوی خارجی در دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان شرقی

تبریز- رئیس دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان شرقی از تحصیل ۵۰۰ دانشجوی خارجی در این دانشگاه خبرداد و گفت: این دانشجویان از کشورهای ترکیه، عراق و آذربایجان هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، آرش رنجبران ظهر سه شنبه در جمع خبرنگاران در تبریز با اشاره به عملکرد دانشگاه آزاد اسلامی و موفقیت‌های اخیر در این دانشگاه گفت: این دانشگاه در استان و شهر تبریز بزرگترین مجموعه آموزشی با ۳۵ واحد و مرکز است.

وی افزود: امروز خانواده‌ها به دنبال اخذ مدرک برای فرزندان خود نیستند، بلکه به دنبال تضمین آینده فرزندان هستند.

رنجبران با اشاره به استقبال مردم از دانشگاه آزاد اسلامی ابراز داشت: جمعیت دانشجویان از ۸۰۰ هزار نفر در سال ۹۷ به یک میلیون و ۲۷۰ هزار نفر در سال جاری در کشور رسیده است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان افزود: تعداد پذیرش دانشگاه آزاد نسبت به دو سال گذشته ۲۰ درصد افزایش یافته است. سند تحول ۵ ساله نیز که شامل برنامه راهبردی ما است در دانشگاه تدوین و ابلاغ شده است و هر سال ارزیابی دانشگاه بدین صورت انجام می‌شود.

وی همچنین گفت: رتبه دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان شرقی در سال گذشته ۱۶ بود و امسال به رتبه ۴ رسیده ایم. چهار رشته محل در مقطع دکترا و ۱۲ کد رشته محل در مقطع کارشناسی ارشد امسال اضافه شده است.

رنجبران با اشاره به تغییر جدی در رویکرد دانشگاه آزاد اسلامی گفت: ارتباط دانشگاه با صنعت یک اولویت و یک برنامه اساسی در این دانشگاه است و موفقیت‌های مهمی در این خصوص کسب کرده ایم.

وی افزود: دانشکده هوش مصنوعی، ساخت و تولید، تعلیم و تربیت، هنر و رسانه به مجموعه دانشکده‌های دانشگاه آزاد استان اضافه می‌شود.

وی به تأثیرگذاری دانشگاه آزاد اسلامی نیز اشاره کرد و گفت: کارخانه تولید مخزن کامپوزیت در داخل دانشگاه شبستر راه اندازی شده است. همچنین کارخانه تولید جلبک مورد استفاده در صنایع غذایی نیز به بهره برداری رسیده است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان افزود: بیمارستان صنعتی برای رشته‌های فنی و مهندسی و رشته‌هایی که مرتبط با مردم است در دانشگاه آزاد تبریز ایجاد می‌شود. دانشجویان باید پس از اتمام تحصیلات تئوری در این بیمارستان صنعتی آموزش‌های عملی ببینند.

وی در این خصوص ادامه داد: این مرکز اولینی دیگر در کشور است، با صنایع بزرگ مثل تراکتورسازی و مس و شرکت‌های بزرگ دانش بنیان همکاری می‌کنیم. علاوه بر این صنایع بزرگ با تأمین کننده‌های خرد نیز توافقاتی داشته ایم و سفارشات آنها را گرفته ایم. ۳۲۸۵ تأمین کننده خرد در این مجموعه با ما کار می‌کنند.

رنجبران گفت: بزرگترین شبکه مهندسی در کشور با ۲۲ هزار نفر هیأت علمی رشته‌های مهندسی هستیم. این مجموعه صنعتی به صورت پایلوت با محوریت استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و زنجان ایجاد می‌شود و مرکز آن شهر تبریز است.

کد خبر 5938906

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha