۱ آذر ۱۴۰۲، ۱۱:۳۲

بر اساس لایحه بودجه ۱۴۰۳؛

تکلیف دستگاه‌های اجرایی به درج اولویت‌های تحقیقاتی درسامانه «نان»

تکلیف دستگاه‌های اجرایی به درج اولویت‌های تحقیقاتی درسامانه «نان»

براساس لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ کلیه دستگاه‌های اجرایی در مصرف اعتبارات پژوهشی خود ملزم به درج اولویت‌ها، نیازها و مسائل تحقیقاتی در سامانه نظام ایده ها و نیازها (نان) هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، براساس تبصره ۱۴ - فرهنگ، آموزش و پژوهش لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ شرکت های دولتی، بانک ها و موسسات انتفاعی وابسته به دولت مکلف اند حداقل ۶۰ درصد از هزینه های امور پژوهشی خود را به حساب صندوق شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری واریز کنند.

ت- شرکت های دولتی، بانک ها و موسسات انتفاعی وابسته به دولت مندرج در پیوست شماره ۳ این قانون، مکلف اند در اجرای تکالیف قانونی مربوط، حداقل ۶۰ درصد از هزینه های امور پژوهشی خود مندرج در آن پیوست را در مقاطع سه ماهه به میزان ۲۵ درصد به حساب صندوق شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری نزد خزانه داری کل کشور واریز کنند، تا صرفا در راستای حل مسائل و مشکلات همان شرکت های دولتی، بانک ها و موسسات انتفاعی وابسته به دولت از طریق توافقنامه با دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی و پژوهشی اعم از دولتی و غیردولتی، جهاددانشگاهی، پارک های علم و فناوری و حوزه های علمیه و در قالب طرح (پروژه) های کاربردی، عناوین پایان نامه های تحصیلات تکمیلی، طرح (پروژه) های پسادکتری و طرح (پروژه) های تحقیقاتی دانش آموختگان تحصیلات تکمیلی غیرشاغل به مصرف برسد.

آیین نامه اجرایی این بند توسط سازمان برنامه و بودجه کشور با همکاری وزارتخانه های علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، معاونت علمی و فناوری و اقتصاد دانش بنیان و معاونت حقوقی ریاست جمهوری تهیه می شود و به تصویب هیات وزیران می رسد.

ث- کلیه دستگاه های اجرایی موضوع ماده ۵۶ قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت (۲) در مصرف اعتبارات پژوهشی خود ملزم به درج اولویت ها، نیازها و مسائل تحقیقاتی در سامانه نظام ایده ها و نیازها (نان) هستند.

کد خبر 5946956

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha