در دومین مرحله از تبادل اسرا میان حماس و رژیم صهیونیستی؛

۳۹ اسیر زن و کودک فلسطینی از زندان‌های رژیم صهیونیستی آزاد شدند

۳۹ اسیر زن و کودک فلسطینی از زندان‌های رژیم صهیونیستی آزاد شدند

در دومین مرحله از تبادل اسرا میان حماس و رژیم صهیونیستی ۳۹ اسیر زن و کودک فلسطینی در مقابل آزادی ۱۳ اسیر اسرائیلی و ۷ اسیر خارجی در غزه از زندان‌های رژیم صهیونیستی آزاد شدند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، حماس با صدور بیانیه‌ای به طور رسمی اعلام کرد که ۱۳ اسیر اسرائیلی و ۷ شهروند خارجی را به صلیب سرخ تحویل داده است.

گردان‌های قسام اعلام کرد که در چارچوب توافق آتش‌بس انسانی در غزه، ۱۳ اسیر اسرائیلی و ۷ اسیر خارجی را تحویل نیروهای صلیب سرخ داده است.

در همین رابطه، سخنگوی وزارت خارجه قطر گفت که ۱۳ اسرائیلی و شماری از شهروندان خارجی اکنون در غزه تحویل سازمان صلیب سرخ داده شده است.

در مقابل اسرای صهیونیست، رژیم اسرائیل نیز ۳۹ اسیر زن و کودک فلسطینی را آزاد کرد.

اکثر اسرای فلسطینی آزاد شده از دوران نوجوانی و کودکی در اسارت رژیم صهیونیستی بودند و تقریباً نیمی از عمر خود را در اسارت سپری کرده‌اند.

همچنین رسانه‌های عبری زبان اعلام کردند که رژیم صهیونیستی به منظور ادامه اجرای توافق آتش‌بس موقت، ۱۰۰ کامیون دیگر حامل کمک‌های بشر دوستانه را تا نیمه‌های شب به نوار غزه از جمله شمال این باریکه ارسال می‌کند.

بر اساس این گزارش، مصر نیز به دنبال تضمین عدم پرواز پهپادهای صهیونیستی در جنوب نوار غزه است.

کد خبر 5949895

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • محمودضیف IR ۰۵:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۵
      0 0
      بنام خداهرکدام از اسرای بیبی برگ برنده ای در دست حماسند بکوشید حداکثر استفاده را برای ازادی ازادگان دربند رژیم بیبی از انها بکنید
    • فقط خدا IR ۰۸:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۵
      0 0
      با توجه به وضعیت متزلزل دولت اسرائیل و فشار بی سابقه و اعتراض خانواده زندانیان اسرائیلی ، شرایط حماس باید تضمین کننده آزادی تمام اسرای فلسطینی، عدم شهرک سازی حتی یک متر مربع، رفع کامل محاصره دریایی، زمینی و هوایی، عدم یهودی سازی بیت المقدس، تضمین برای حفظ جان سران مقاومت و حماس و کلیه فلسطینی ها، ..