۸ آذر ۱۴۰۲، ۱۲:۴۵

وزارت ورزش در آستانه اتخاذ تصمیم برای مدیریت فدراسیون والیبال

وزارت ورزش در آستانه اتخاذ تصمیم برای مدیریت فدراسیون والیبال

در حالی که مذاکرات فدراسیون والیبال با مربیان خارجی متوقف شده وزارت ورزش باید هر چه زودتر تصمیمی برای فدراسیون والیبال ایران بگیرد.

به گزارش خبرنگار مهر، پس از نتایج ضعیفی که تیم ملی والیبال در انتخابی المپیک به دست آورد، جذب مربیان خارجی در دستور کار فدراسیون والیبال قرار گرفت، جلسات متعددی هم برای سپردن نیمکت تیم ملی به مربیان خارجی برگزار و در نهایت فدراسیون والیبال به ۶ گزینه بلیجینی، هاینن، پیاتزا، الکنو، پیمان اکبری و سعید معروف رسید. مذاکرات داورزنی رئیس فدراسیون والیبال با مربیان خارجی در حال انجام بود و مربیان برنامه‌های خود را به فدراسیون داده بودند به عنوان مثال پیاتزا ۵۰ صفحه برنامه برای هدایت تیم ملی والیبال به فدراسیون داده بود اما با پایان دوره چهارساله داورزنی و عدم موافقت وزارت ورزش با برگزاری مجمع فوق‌العاده، تمامی مذاکرات با مربیان خارجی به حالت تعلیق درآمد.

در همان زمان که فدراسیون والیبال به خاطر عدم تصمیم‌گیری وزارت ورزش در بلاتکلیفی قرار گرفته بود، بلیجینی یکی از گزینه‌های فدراسیون برای هدایت تیم ملی مذاکرات خود را با تیم بلغارستان آغاز کرد و هدایت این تیم را پذیرفت. به این ترتیب یکی از اصلی‌ترین گزینه‌های هدایت تیم ملی که فدراسیون هم روی آن حساب ویژه‌ای باز کرده بود، از دست رفت.

دیگر گزینه‌های هدایت تیم ملی والیبال هم «پیاتزا» و «آلکنو» بود که به صورت رسمی هنوز انصراف خود را به فدراسیون والیبال اعلام نکردند چرا که اصلاً فدراسیون رئیسی ندارد که مذاکرات ادامه پیدا کند و آنها هم جواب خود را بدهند اما از گوش و کنار شنیده می‌شود آن‌ها هم با توجه به وضعیت فعلی فدراسیون والیبال از حضور در ایران پشیمان شدند.

وزارت ورزش دست به کار می‌شود؟

تیم ملی والیبال برای آخرین فرصت حضور در المپیک پاریس تنها ۶ ماه زمان دارد و لیگ ملت‌ها آخرین شانس آن‌ها برای المپیکی شدن است. با توجه به شرایط فعلی وزارت ورزش و جوانان، هر چه سریع‌تر باید برای فدراسیون تعیین تکلیف کند. روز گذشته کیومرث هاشمی وزیر ورزش و جوانان برای چهار فدراسیون سرپرست انتخاب کرد، البته به گفته یکی از مدیران میانی وزارت ورزش، وزیر قرار نیست برای فدراسیون والیبال سرپرست انتخاب کند، بلکه به زودی با تاریخ مجمع فوق‌العاده این فدراسیون موافقت می‌کند تا اعضای مجمع برای آینده والیبال ایران تصمیم بگیرند.

به هر حال با توجه به شرایطی که والیبال ایران دارد، حتی تصمیم‌گیری در مورد وضعیت این رشته المپیکی امروز هم دیر است و باید هر چه سریع‌تر تا دیگر گزینه‌های خارجی با سایر تیم‌ها قرارداد نبستند، مذاکرات از سر گرفته شود.

کد خبر 5953195

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • فرهاد IR ۰۹:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۰
      0 0
      کیومرث جان رضا عنایتی رو بزار سرمربی