۱۱ آذر ۱۴۰۲، ۱۶:۳۸

رییس تشکل‌های دینی کشور:

برنده جنگ روایت‌ها با همراهی رسانه‌ها خواهیم بود

برنده جنگ روایت‌ها با همراهی رسانه‌ها خواهیم بود

اردبیل- رییس تشکل‌های دینی کشور گفت: در جنگ روایت‌ها با همراهی اصحاب رسانه و تلاش مؤثر هیأت‌های مذهبی و انجمن‌های دینی پیروز میدان خواهیم شد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام مجید باباخانی بعد از ظهر شنبه در نشست فرهنگی و رسانه‌ای با محوریت تقویت هیأت‌های مذهبی اظهار کرد: هدف این نشست و دوره آموزشی در جنگ نابرابر روایت‌ها و نرم مسلط کردن نیروها به توانمندی بالا در تقویت جبهه مقابله با تهدید دشمن و پیروزی در این میدان پیچیده است.

وی از اصحاب رسانه به عنوان پیش‌قراولان این جنگ در روایت درست و منصفانه حقایق یاد کرد و گفت: دشمن تلاش می‌کند تا در این جنگ آنچه را که مطلوب خود است به نسل جوان و نوجوان ما منتقل کرده و در این بین انحراف اخلاقی، رفتاری و فکری ایجاد کند.

رئیس تشکل‌های دینی کشور افزود: در جنگ روایت‌ها ضرورت دارد تا ما تغذیه درست و واقع‌بینانه را برای نسل آینده انجام دهیم تا در تقابل سنت و مدرنیته که یک تقابل اعتقادی و فرهنگی است، بتوانیم ارزش‌ها و آرمان‌های اسلامی را به نمایش بگذاریم.

حجت‌الاسلام باباخانی تصریح کرد: نباید در این عرصه مغلوب روایت غلط و نادرست دشمنان شویم بلکه ضرورت دارد با بهره‌گیری از تکنولوژی‌های نوین و نقاط قوت مدرنیته از سنت به عنوان بال اساسی در حرکت‌های ارزشی، دینی و اصلاح جامعه بهره بگیریم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: تشکل‌های مذهبی و انجمن‌های اسلامی در این زمینه می‌توانند حافظ اصالت و سنت‌ها و باورهای اصیلی باشند که دشمن در تلاش است این نقطه قوت ما را مورد هجمه قرار داده و قوام و دوام زندگی اجتماعی و مقدسات ما را به چهار میخ نابودی بکشاند.

حجت‌الاسلام باباخانی اضافه کرد: نباید برنامه‌های مناسبتی محدود به ماه محرم و یا ایام خاص باشد بلکه کارکرد هیأت‌های مذهبی همچون استان اردبیل باید در طول سال و مبتنی بر سنت‌های اصیل و مفاهیم غنی باشد.

وی ارتباط فرم و محتوا را در این عرصه بسیار مهم اعلام کرد و ادامه داد: با توجه به تغییر ذائقه جوانان بهتر است در بهترین و زیباترین فرم سنت‌ها و محتوای غنی ارزش‌های دینی و اسلامی منتقل شده و بتوانیم در تعامل با مردم و گروه‌های تأثیرگذار حرکت‌های تحول‌آفرینی را انجام دهیم.

رئیس تشکل‌های دینی کشور در بخش دیگری از سخنان خود یادآور شد: باید بستر زندگی همراه با شناخت مفاهیم در این هیأت‌ها فراهم آمده و متناسب با سلیقه‌های مختلف و ذائقه‌های گوناگون تغذیه فکری را در این حوزه انجام دهیم.

حجت‌الاسلام باباخانی نقش اصلی مدیران را در این فضاسازی‌ها و بهره‌گیری از ظرفیت‌های تأثیرگذار در این بخش یادآور شد و تصریح کرد: در کنار فعالیت مؤثر مدیران، باید از ظرفیت رسانه‌ها نیز بهره‌گیری شود چرا که خود هیأت یک ظرفیت رسانه‌ای ممتاز است که می‌توانند مفاهیم را منتقل کنند.

وی نمونه و مصداق این حرکت رسانه‌ای را تصویرسازی قهرمانی حضرت زینب (س) از کربلا به سمت شام اعلام کرد و گفت: همه این اتفاقات خود رسانه است و می‌تواند با هوشمندی سخن همراه با اصالت بزرگان دین را به نسل آینده منتقل کند.

حجت‌الاسلام باباخانی تربیت نسل شایسته و در تراز مبانی اسلامی را در قالب این هیأت‌ها یادآور شد و افزود: باید مربیان مجرب و عالمان دین شبهات را برطرف کرده و افکار جوانان را به سمت تربیت و فضای سالم اخلاقی سوق دهند.

وی بهره‌گیری از بانوان را در هیأت‌های مذهبی و توجه به تربیت آنها یادآور شد و خاطرنشان کرد: زنان و دختران ما باید در این فضا احساس امنیت بیشتری کرده و بتوانند از بستر هیأت و کانون‌های فرهنگی و معرفتی بیش از گذشته استفاده کنند.

حجت‌الاسلام باباخانی اضافه کرد: در جنگ نابرابر روایت‌ها و آلوده کردن افکار جوانان، ما به جهاد تبیین به عنوان یک اصل اساسی نیازمندیم و در این راستا تلاش بر برگزاری دوره‌های تعاملی رسانه با هیأت‌ها است که در طول سال به شکل حضوری و مجازی برگزار می‌شود.

رئیس تشکل‌های دینی کشور بیان کرد: برای شرکت‌کنندگان در این دوره‌ها گواهینامه استانی و حتی ملی نیز صادر می‌شود و برگزیدگان به عنوان سرگروه‌های منتخب در چهار گروه بعد از گذراندن دوره تخصصی در تهران، به عنوان مدرس حاضر خواهند شد.

کد خبر 5955645

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha