۱۳ آذر ۱۴۰۲، ۱۵:۰۵

رییس مرکز جذب وزارت علوم:

افزایش شانس جذب زنان در هیات علمی دانشگاه‌ها

افزایش شانس جذب زنان در هیات علمی دانشگاه‌ها

رییس مرکز جذب اعضای هیات علمی وزارت علوم گفت: باید در فراخوان جذب، در رشته‌هایی که درصد زنان کمتر است، با اولویت دادن به این قشر در روند جذب امتیازی به آنها اختصاص داده شود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت علوم، محمد خلج امیرحسینی رئیس مرکز جذب اعضای هیأت علمی وزارت علوم با حضور در جلسه شورای دانشگاه کردستان به مطالبات و مشکلات مطرح شده درخصوص جذب در دانشگاه کردستان پاسخ داد.

وی در این جلسه خواستار ارتباط بیشتر دبیر هیأت جذب اعضای هیأت علمی دانشگاه کردستان با وزارتخانه به منظور رفع مشکلات و تسریع و تسهیل روند جذب شد.

رئیس مرکز جذب هیأت علمی وزارت علوم با اشاره به اینکه در بحث جذب هیأت علمی مشکلاتی از جمله سرعت رسیدگی، داوطلب بودن به صورت همزمان در چند دانشگاه و مشکلات سامانه وجود دارد، خواستار همفکری و ارائه پیشنهاد از سوی اساتید شد.

خلج همچنین در رابطه با انتقاد از درصد کم اعضای هیأت علمی خانم نیز اظهار کرد: در انتشار فراخوان در رشته‌هایی که درصد زنان کمتر است، بر در اولویت بودن زنان تاکید و به منظور جبران این کمبود، در روند جذب امتیازی به زنان اختصاص داده شود.

گفتنی است در این جلسه اعضای شورای دانشگاه مسائل و مشکلات مربوط به جذب اعضای هیأت علمی را مطرح کردند.

کد خبر 5957503

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • محمد IR ۰۲:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۴
      9 16
      آقایون تعهد دارن برای کسب معاش و تامین احتیاجات خانواده که صریحا در اسلام هم بیان شده است. بعد شماها میخواهید امتیاز برای خانم ها بزارید .... الان وضع ازدواج بسیار خراب هستش به جای اینکه شماها برای آقایان امتیاز بزارید شاغل بشن و تشکیل خانواده بدهند چوب لای چرخ آقایان میزارید ... بس کنید ...
      • الهام IR ۱۱:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۴
        10 4
        مگر خانما دل ندارن حق برابری اینجاست نه جای دیگه پیامبر هم فرمودن طلب علم بر هر زن و مرد مسلمانی واجبه. کار برای مردا همه جا هست ولی کاری که در شان زن محجبه و با ایمان اون هم اموزش که طریق حضرت زهراست کمه.
    • IR ۰۴:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۴
      12 1
      همه در حال مهاجرت هستند. استادیار هستم و حقوقم ۱۸ میلیون است. هر پرس املت ۶۰ هزار تومان است. این یعنی اینکه من به عنوان یک متخصص ۳۰۰ پرس املت برای خانواده ان فراهم میکنن و نه بیشتر.
    • سحر IR ۱۳:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۴
      12 1
      شما انگار در یک قرن پیش زندگی میکنید الان دیگه خانم و آقا هردو برای گذران زندگی نیاز دارند که کار بکنن یک بار هم در یک قانون حقوق زنان هم در نظر گرفته شده باشه شما زود اعتراض کنید! چند درصد اعضا هیئت علمی الان خانم هستن؟ این نگاه جنسیتی در ما جهان سومی ها نمیدونم کی میخواد حل بشه
    • IR ۱۵:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۴
      6 11
      تورو خدا امتیاز واسه آقایون بیشتر باشه تا خانم ها حداقل ازدواج بیشتر بشه .
    • مانیکا IR ۱۵:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۴
      3 2
      بعدش اون خانمهای مدعیی که دنبال برابری توی شغلهای باکلاس و پردرآمد و شیک مثل وزارت وصدارت و وکالت و قضاوت ومدیر کلی و استاد دانشگاهی هستن آیا این مساوات رو توی رانندگی ماشین سنگین و لوله بازکنی و سبزی فروشی و بنایی و چهل طبقه داربست زدن و...هم میخوان؟ حمالی فقط برای آقایون، وشغلهای شیک مساوات؟!؟!
    • شیما IR ۱۶:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۴
      1 0
      تو انتخاب زن یا مرد جدالی نیست. فعلا که بیشتر دانشگاهها با وجود نیروهای حق التدریس دیگر نیاز چندانی به جذب نیروی جدید حس نمیکنند . نهایتا نیرویی جذب شود با سفارش و امضای طلایی
    • IR ۱۶:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۴
      3 2
      از نظر رییس مرکز جذب احتمالا سواد در مرحله بعد است و زیاد مهم نیست. واقعا جای تاسف است.