شکایت رسانه های اسپانیایی از متا

شکایت رسانه های اسپانیایی از متا

گروهی به نمایندگی از ۸۳ رسانه اسپانیایی شکایتی علیه متا پلتفرمز  ثبت کرده و به دلیل رقابت ناعادلانه در بازار تبلیغات خواستار ۵۵۰ میلیون یورو غرامت شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، اتحادیه ناشران روزنامه AMI در دادگاهی تجاری شکایتی ثبت کرده است. به نوشته روزنامه‌های اسپانیایی استفاده گسترده و سیستماتیک متا از داده‌های خصوصی کاربران فیس بوک، اینستاگرام و واتس اپ به این شرکت اجازه می‌دهد از مزیتی ناعادلانه در طراحی بهره ببرد و تبلیغات شخصی سازی شده‌ای ارائه کند که شامل رقابت ناعادلانه می‌شود.

شاکیان از جمله ناشر روزنامه ال پایس و مالک رسانه‌ای بی سی و دیگر نشریات به همراه گروه‌های خصوصی اعلام کردند تبلیغات ما با استفاده از اطلاعات خصوصی افراد بدون رضایت مشتریان به دست آمده و بنابراین قانون حفاظت از داده را نیز نقض می‌کند.

این دومین باری است که رسانه‌های اسپانیایی برای حفظ قلمرو فعالیت خود از متا شکایت می‌کنند. دولت این کشور در سال ۲۰۱۴ میلادی سرویس گوگل نیوز متعلق به شرکت آلفابت را مجبور به تعطیلی کرد. این تعطیلی تا سال ۲۰۲۲ وتصویب قانون جدیدی ادامه داشت که به رسانه‌ها اجازه می‌داد به طور مستقیم با غول فناوری آمریکایی مذاکره کنند.

کد خبر 5957584

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha