تجمع هزاران اردنی نزدیک سفارت آمریکا+ فیلم

تجمع هزاران اردنی نزدیک سفارت آمریکا+ فیلم

هزاران تن از شهروندان اردنی با تجمع نزدیک سفارت آمریکا در امان خواهان قطع کامل روابط کشورشان با آمریکا و رژیم صهیونیستی و لغو تمام توافقنامه‌های مشترک شدند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، ساکنان امان پایتخت اردن و دیگر استان‌های این کشور امروز جمعه تجمع‌های مختلفی در حمایت از ملت مظلوم فلسطین برگزار کردند.

هزاران تن از شهروندان این کشور بعد از نماز جمعه در برابر مسجد عبادالرحمن و نزدیک سفارت آمریکا تجمعی با عنوان «آمریکا عامل اصلی تجاوز» برگزار کردند.

اردنی‌های معترض به رژیم صهیونیستی جنایات این رژیم علیه ملت فلسطین و محاصره نوار غزه را محکوم کردند.

آنها همچنین حمایت‌های سیاسی و نظامی آمریکا از جنایتکاران صهیونیست را محکوم کردند. شهروندان اردنی خواهان قطع روابط کشورشان با رژیم صهیونیستی در تمام زمینه‌ها و لغو توافقنامه وادی عربه و توافقنامه‌های گازی با تل آویو شدند.

شرکت کنندگان در این تجمع‌ها در حمایت از مقاومت فلسطین و پایداری ساکنان نوار غزه در برابر حملات رژیم صهیونیستی شعار داده و از سکوت جامعه بین المللی در قبال این جنایات انتقاد کردند.

آنها تاکید کردند که جو بایدن رئیس جمهور آمریکا مانند بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی جنایتکار جنگی به شمار می‌رود و اردن باید روابط خود را با این کشور قطع کرده و سفر آمریکا را اخراج و تمام توافقنامه‌های خود به ویژه دفاع مشترک با واشنگتن را لغو کند.

در لبنان نیز شهروندان ساکن صیدا واقع در جنوب لبنان بنا به دعوت هیأت علمای مسلمان یک تجمع در حمایت از ملت مظلوم فلسطین برگزار کردند.

مردم کشورهای عربی از جمله اردن و لبنان پیش از این نیز در حمایت از ملت فلسطین و محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی راهپیمایی برگزار کرده بودند.

کد خبر 5960972

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha