۲۱ آذر ۱۴۰۲، ۱۵:۰۶

معاون توسعه مدیریت و منابع امور مالیاتی کشور خبرداد؛

تغییر در نظام مالیاتی با اجرای قانون پایانه‌های فروشگاهی

تغییر در نظام مالیاتی با اجرای  قانون پایانه‌های فروشگاهی

شهرکرد-معاون توسعه مدیریت و منابع امور مالیاتی کشور گفت: اگر قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان به‌طور کامل اجرا شود، شاهد یک تغییر بزرگ در نظام مالیاتی کشور خواهیم بود.

به گزارش خبرنگار مهر، حسین فردوسی صبح امروز در آئین تکریم و معارفه مدیرکل امور مالیاتی چهارمحال و بختیاری با اشاره به پیش‌بینی افزایش ۵۰ درصدی درآمدهای مالیاتی در لایحه بودجه ۱۴۰۳، اظهار کرد: ۴۰ درصد بودجه مالی کشور از طریق وصول مالیات انجام می‌شود.

معاون توسعه مدیریت و منابع امور مالیاتی کشور افزود: قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان از یک دی‌ماه ۱۴۰۲ برای اشخاص حقیقی و حقوقی لازم‌الاجرا است، اگر این قانون به‌طور کامل اجرا شود، شاهد یک تغییر بزرگ در نظام مالیاتی کشور خواهیم بود و شیوه سنتی وصول مالیات به سمت مکانیزه شدن فرآیند حرکت می‌کنیم.

وی بیان کرد: احیای ساختمان‌های امور مالیاتی در سراسر کشور، اصلاح احکام کارکنان و تغییر در نظام پرداخت مالیات در دستور کار سازمان مالیاتی کشور قرار دارد.

فردوسی با اشاره به تخصیص ۴ درصد از مالیات بر ارزش افزوده به شهرداری‌های کشور، گفت: مالیات پرداختی توسط واحدهای تولیدی و.... در استان‌ها صرف امور عمرانی در همان استان می‌شود، این کار نیازمند اطلاع‌رسانی است.

کد خبر 5964642

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha