۲۱ آذر ۱۴۰۲، ۱۵:۴۰

مدیرگروه منابع طبیعی دانشگاه صنعتی اصفهان:

دانشگاهیان در فرایندهای تصمیم‌گیری کلان اصفهان دیده شوند

دانشگاهیان در فرایندهای تصمیم‌گیری کلان اصفهان دیده شوند

اصفهان - مدیرگروه منابع طبیعی دانشگاه صنعتی اصفهان گفت: دانشگاهیان در فرایندهای تصمیم‌گیری کلان اصفهان دیده شوند و تنها برای انجام پژوهش از این ظرفیت استفاده نشود.

حسین مرادی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: دانشگاه صنعتی اصفهان به عنوان مهم‌ترین دانشگاه بین‌پایتختی ایران است که از نظر فنی و مدیریت دانشگاهی مهم‌تر از این دانشگاه نداریم.

وی افزود: از طرفی دیگر این دانشگاه در شهر مهمی است که از جهتی سبقه تاریخی استثنایی دارد و اگر بنا باشد ۱۰ ستون برای کشور ایران درنظر بگیریم یکی از ستون‌ها اصفهان است و ایران بدون اصفهان نمی‌تواند تعریف بشود و جایگاه اصفهان جایگاه بسیارمهمی است.

مدیر گروه منابع طبیعی دانشگاه صنعتی اصفهان اظهار کرد: با وجود اینکه اصفهان همیشه از دیدگاه مدیریت پیشگام کشور بوده و موتور محرکه صنعت و مدیریت بوده در چنین زمانی با این همه قدرت فنی و علمی و مدیریتی دچار چالش شده است.

وی تصریح کرد: وضعیت آلودگی هوای اصفهان دقیقاً شبیه کشتی است که در حال غرق شدن است و مادام زیرآب می‌رود و بعد از چندماه در ماه‌های اولیه سال بالا می‌آید و تنفسی می‌کشد و دوباره پایین می‌رود و تلفات می‌دهد و اعداد ارقام این تلفات در هزینه‌های جانی و همچنین هزینه‌های اقتصادی بر بدنه دولت می‌زند شوخی‌بردار نیست.

مرادی تاکید کرد: اگر ریشه این قضیه را ببینیم در مجموعه اصفهان و در کل کشور دخالت متخصصان محیط‌زیست در بخش تصمیم‌گیری و راهبردها و خط‌مشی‌ها بسیار ناچیز است

وی با اشاره به توجه سبقه اصفهان در راهبردهای توسعه افزود: در طول تاریخ شهر اصفهان شهری به صورت سنتی بر پایه کشاورزی پایدار و تجارتی بوده که حداقل آلودگی و مصرف مشکلات ابی را داشته و بعد وارد بحث هنر و صنایع دستی می‌شود که امروزه خیلی به ندرت در کشور یافت می‌شود درحالی که می‌تواند دنیا را بگیرد.

مدیرگروه منابع طبیعی دانشگاه صنعتی اصفهان ادامه داد: زمانی که راهبرد توسعه در اصفهان از این مجموعه تبدیل شد به توسعه حداکثری صنعتی، جایگاه متخصین محیط‌زیست کجا بود؟

وی تصریح کرد: درگیری متخصصین محیط‌زیست در مجموعه تصمیم‌گیری و مدیریت شهر اصفهان فقط منحصر به چند پروژه پژوهشی نیست بلکه جایگاه ایشان در فرآیند تصمیم‌گیری بسیار زیاد است.

کد خبر 5964979

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha