۲۷ آذر ۱۴۰۲، ۱۵:۰۵

راه آهن رشت - کاسپین ماه آینده افتتاح می شود

راه آهن رشت - کاسپین ماه آینده افتتاح می شود

وزیر راه و شهرسازی گفت: ماه آینده با حضور روسای جمهور ایران و آذربایجان، پروژه رشت- کاسپین بهره‌برداری خواهد شد.

به گزارش خبرنگار مهر، مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی در حاشیه هفتمین نمایشگاه حمل و نقل، لجستیک و صنایع وابسته در پاسخ به سوال مهر در خصوص وضعیت فعلی قطار سریع‌السیر تهران- قم و اصفهان، اظهار کرد: قطار سریع‌السیر تهران- قم و اصفهان حدود ۱۰ درصد پیشرفت داشت که به دلیل عدم پرداخت اقساط متوقف شده بود اما با پرداخت اقساط مجدد فعال شد و اجرای این پروژه به سرعت در حال انجام است. دولت سیزدهم بر توسعه واگن‌های ریلی سریع‌السیر تاکید دارد.

وزیر راه و شهرسازی در خصوص خط تهران- مشهد با همکاری شرکت‌های خارجی هم گفت: در این پروژه قیمت‌ها و سطوح تکنولوژی متفاوتی را شاهدیم، با این حال اصرار ما بر دستیابی به تکنولوژی قطار پرسرعت است.

بذرپاش همچنین به انجام ۹.۵ میلیون تن ترانزیت کالا در هشت ماهه امسال اشاره کرد و یادآور شد: ۹۰ درصد این ترانزیت، جاده‌ای و ۱۰ درصد دیگر ریلی بود. دلیل این مسئله نیز جذاب‌تر بودن و به صرفه‌تر بودن مسیر جاده به دلیل سوخت ارزان گازوئیل است.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به پروژه ناتمام خط ریلی اقلید- یزد نیز تصریح کرد: منابع مورد نیاز این پروژه که در دولت دوازدهم به صورت ناتمام افتتاح شده بود و هیچ قطاری از آن عبور نمی‌کرد، تخصیص یافته و تا پایان سال تکمیل خواهد شد.

وی همچنین با اشاره به پروژه میانه- اردبیل به طول ۱۷۰ کیلومتر، گفت: این پروژه که دربرگیرنده احداث پل‌های عظیم و تونل در ارتفاعات بالا است در ماه‌های پایانی خود قرار دارد، هرچند مواجهه با فصل سرما منجر به ایجاد وقفه‌ای در کار شده است.

بذرپاش خاطرنشان کرد: این پروژه در تداوم پروژه اردبیل- پارس آباد خواهد بود که می‌تواند محور ترانزیتی دیگری را به کشور اضافه کند.

کد خبر 5969977

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • ازکارکنان پروژه IR ۲۱:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۷
      0 0
      راه آهن اردبیل قریب به ۲۰ساله هنوزتکمیل نشده پیچیده ترین پروژه ریلی کشوره
    • IR ۲۱:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۷
      0 0
      ماه آینده یا ماه های آینده