۲۸ آذر ۱۴۰۲، ۱۶:۲۷

استاندار زنجان:

مولدسازی از مسیرهای ایجاد درآمد در استان زنجان است

مولدسازی از مسیرهای ایجاد درآمد در استان زنجان است

زنجان- استاندار زنجان گفت: مولدسازی یکی از مسیرهای ایجاد درآمد در استان زنجان است.

به گزارش خبرنگار مهر، محسن افشارچی بعد از ظهر سه‌شنبه در کارگروه مولدسازی استان که با حضور رئیس سازمان خصوصی‌سازی برگزار شد، با بیان اینکه یکی از رویکردهای ما برای تأمین منابع مالی در استان، پیگیری مسیرهای متفاوت برای تحقق این امر است، گفت: بی‌تردید یکی از این مسیرها طرح مولدسازی است.

وی با یادآوری اینکه طرح مولدسازی این امکان را به ما می‌دهد تا از اموال و دارایی‌های دولتی به بهترین شکل ممکن استفاده کنیم، افزود: معتقدیم برای اینکه بتوانیم نسبت به اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام در استان گام‌های بلندی برداریم، ضمن توجه به طرح مولدسازی، باید از ظرفیت‌های بخش خصوصی در استان نیز استفاده بهینه داشته باشیم.

این مسؤول با اشاره به اینکه امروز دولت تلاش دارد تا از وابستگی به درآمدهای نفتی خارج شده و به یک دولت حسابگر و دقیق تبدیل شود، ادامه داد: اولین قدم برای دست‌یابی به دولت حسابگر و دقیق که دیگر نمی‌خواهد به درآمدهای نفتی متکی باشد، ایجاد مسیرهای مختلف برای تأمین منابع مالی است.

افشارچی با یادآوری اینکه در حال حاضر ۶۵۰ هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری صنعتی در استان در حال اجرا داریم، اظهار کرد: بدون شک، بخش خصوصی در این زمینه بیش از همه می‌تواند کمک‌حال ما باشد، از این رو در این نوع سرمایه‌گذاری، رویکردمان استفاده از ظرفیت‌های بخش خصوصی است.

استاندار زنجان با تاکید بر اینکه طرح مولدسازی این امکان را به ما می‌دهد تا بتوانیم ثروت ایستایی را به ثروت پویا تبدیل کنیم، خاطرنشان کرد: وقتی صحبت از طرح مولدسازی به میان می‌آید، منظور از این طرح، فروش اموال دولتی و صرف آن در امور هزینه‌ای است، بلکه قصد داریم با رویکرد ایجاد ثروت پویا، به اموالی که در اختیار داریم، ارزش‌آفرینی کنیم.

گفتنی است، در این جلسه مجموع پروژه‌های نیمه‌تمام استان مشتمل بر ۲۲۹ هزار مترمربع عرصه و ۵۱۹۰ مترمربع اعیان عنوان شد که برای تکمیل این مقدار نیاز به بیش از ۲۸ هزار میلیارد ریال اعتبار است.

کد خبر 5971138

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha