امام جمعه یاسوج:

نرخ سوادآموزی در کهگیلویه و بویراحمد افزایش ۶۴ درصدی داشته است

نرخ سوادآموزی در کهگیلویه و بویراحمد افزایش ۶۴ درصدی داشته است

یاسوج- امام جمعه یاسوج گفت: نرخ سوادآموزی در استان افزایش ۶۴ درصدی داشته و یکهزار آموزش دهنده در سه سطح سوادآموزی در استان فعالیت دارند.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سید نصیر حسینی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهر یاسوج افزود: یکی از مصادیق بارز خدمات نظام جمهوری اسلامی، پیشرفت‌های علمی، رشد تکنولوژی و افزایش میزان نرخ سوادآموزی در کشور و به تبع آن در این استان است که حتی مردم در دوردست‌ترین نقاط روستایی و عشایری استان نیز باسواد هستند.

وی بیان داشت: نرخ باسوادی در اوایل انقلاب برای سن ۱۰ تا ۴۹ سال در کشور ۴۶ درصد و در استان ۲۸ درصد بوده اما اکنون در دی‌ماه سال ۱۴۰۲ این آمار در کشور به ۹۷ درصد و در استان به ۹۶.۴ درصد رسیده است.

حسینی در بخش دیگری از خطبه‌ها با بیان اینکه سه شنبه روز ملی ایمنی در مقابل بلایای طبیعی است، گفت: مردم باید توصیه‌های سازمان‌های فنی و نظام مهندسی را در ساخت منازل و پل‌ها و اماکن ایمن عملی کنند.

امام جمعه یاسوج همچنین تصریح کرد: تقوای الهی کلید درستی، خوشبختی است و عمل به فرامین پروردگار، کلید خیر و خوبی است.

حسینی افزود: برخی از گناهان کلید گناهان بزرگ است و کسی که شراب خورد و مست شد و عقل خود را از دست داد، گناهان دیگر را مرتکب خواهد شد.

وی تصریح کرد: مسیرهای سخت و دشواری بعد از مرگ و در عالم آخرت وجود دارد و اگر کسی اهل تقوا و پرهیز از گناه نباشد در قعر مشکلات گرفتار خواهد شد.

امام جمعه یاسوج با بیان اینکه عالم قبر، برزخ و قیامت را در پیش‌رو داریم که برای رستگاری نماز، روزه، زکات و خمس و حجاب و حیا کارگشا است، گفت: بهشت توسط فرشتگان از طریق خیر و برکت در دنیا ساخته می‌شود و در برخی مواقع اعمال انسان و خیر انسان تباه می‌شود که این موضوع در اثر ارتکاب گناه است.

کد خبر 5973408

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha