۵ دی ۱۴۰۲، ۱۴:۲۶

شیوا مکی‌نیان مطرح کرد؛

نقش جشنواره‌های دانشجویی در شکوفایی استعدادها

نقش جشنواره‌های دانشجویی در شکوفایی استعدادها

شیوا مکی نیان بازیگر و کارگردان تئاتر و داور جشنواره تئاتر دانشجویی «پودس» برگزاری جشنواره‌های دانشجویی را اقدامی موثر در راستای افزایش انگیزه و شکوفایی استعدادهای دانشجویان دانست.

به گزارش خبرنگار مهر، شیوا مکی نیان بازیگر و کارگردان تئاتر و سینما به همراه فرزین محدث و جواد مولانیا ارزیابی و انتخاب آثار بخش صحنه‌ای جشنواره سراسری تئاتر دانشجویی پودس را برعهده دارند.

وی درباره این رویداد هنری گفت: این رویداد به همت دانشگاه نبی اکرم (ص) به عنوان بزرگترین موسسه آموزشی و پژوهشی هنرهای نمایشی شمال‌ غرب کشور و با هدف ارتقای سطح علمی و عملی هنرهای نمایشی و ایجاد پیوند میان دانشجویان و دانش‌آموختگان دانشگاه‌ برگزار می شود.

به گفته وی، فارغ‌التحصیلان سراسر کشور که بیش از یک سال از فارغ التحصیلی‌شان نگذشته باشد، می‌توانند در بخش تئاتر صحنه‌ای - اجرا مبتنی بر متن و اجرای مبتنی بر فرم و بخش نمایشنامه‌ این جشنواره شرکت کنند.

وی افزود: جشنواره‌ها و فستیوال‌های هنری به دلیل اینکه به عنوان یک ویترین عرضه آثار هنری و بستری برای شناسایی و کشف استعدادهای نوین هستند، همواره از اهمیت زیادی برخوردار بوده اند.
از این رو برگزاری هر گونه جشنواره و رویداد هنری به خصوص جشنواره های تئاتر دانشجویی که زمینه را برای حضور خلاقانه هنرمندان تحصیلکرده فراهم می کند، می تواند موجب انگیزه، تشویق و شکوفایی استعدادهای دانشجویان تئاتری شود و همچنین به ما در شناسایی هنرمندان مبتکر کمک کند و در نهایت به رقابت سالم گروه های تئاتری جوان منجر شود.

مکی‌نیان در ادامه تصریح کرد: یک اثر موفق هنری و تئاتری بایستی ضمن رعایت مولفه‌های فنی و هنری بتواند با شیوه‌های نوین خلاقانه که برآمده از تکنیک و اصول تئاتری است، هماهنگ باشد و با درک منطقی از شرایط زمانه به مثابه آینه تمام نمای جامعه خود عمل و ارتباط مفهومی و حسی عمیقی با مخاطبان برقرار کند.

علاقه‌مندان می‌توانند آثار خود را تا ۸ دی ماه به دبیرخانه جشنواره ارایه کنند تا ۱۵ دی ماه مورد ارزیابی و داوری قرار گیرد. ضمن آینکه آثار راه‌یافته به پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر دانشجویی «پودس» از ۱۹ تا ۲۲ دی ماه در سالن های تهران اجرا می‌شوند.

کد خبر 5976835

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha