۶ دی ۱۴۰۲، ۱۱:۲۸

مرادی؛

فناوری در حوزه محیط زیست نیاز به توجه ویژه دارد

فناوری در حوزه محیط زیست نیاز به توجه ویژه دارد

معاون آموزش و مشارکت‌های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: در بخش فناوری در حوزه محیط زیست راه بسیاری داریم و این حوزه نیاز به توجه ویژه دارد. 

به گزارش خبرگزاری مهر، نورالله مرادی، معاون آموزش و مشارکت‌های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست در جشنواره تجلیل از «پژوهشگران و فناوران برتر سازمان حفاظت محیط زیست» که در سالن همایش‌های سازمان حفاظت محیط زیست برگزار شد، تصریح کرد: جشنواره در ۴ بخش پژوهشگران، فناوران، طرح‌های پژوهشی برتر و ادارات کل حفاظت محیط زیست فعال در حوزه پژوهش و فناوری بود که بعد از طراحی فراخوان آثار متعددی به دبیرخانه جشنواره ارسال شد.

وی افزود: در بخش پژوهشگران از مدیرکل حفاظت محیط زیست استان زنجان به عنوان پژوهشگر برتر سازمان و از مدیران کل استان‌های آذربایجان غربی، خراسان جنوبی و خوزستان به ترتیب به عنوان رتبه‌های اول تا سوم تقدیر شد.

معاون آموزش و مشارکت‌های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست تصریح کرد: در بخش فناوران اما راه بسیاری داریم و به جز چند مورد میزان مشارکت و کیفیت آثار مطلوب جشنواره نبود که در این حوزه نیز یک نفر از همکاران اداره کل حفاظت محیط زیست استان سمنان برگزیده هیأت داوران شناخته شد.

مرادی بیان داشت: امیدواریم زمینه‌ای فراهم شود تا بتوانیم مطابق با نیازهای روز جامعه فعالیت‌های فناورانه در حوزه محیط زیست را گسترش دهیم و این مساله نیازمند همکاری فعالان این حوزه و اختصاص بودجه مناسب برای حمایت از این حوزه است.

وی اظهار کرد: در بخش سوم ۱۵ اداره کل شرکت کردند که رتبه اول و دوم به طرح‌های پژوهشی ادارت کل محیط زیست استان‌های خراسان رضوی و قزوین و رتبه سوم به دفتر حفاظت از زیست بوم‌ها و سواحل دریایی اختصاص یافت.

معاون آموزش و مشارکت‌های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست تاکید کرد: ادارات کل محیط زیست استان‌های چهارمحال و بختیاری، اصفهان و لرستان به دلیل اهتمام در انجام فعالیت‌های پژوهشی رتبه‌های اول تا سوم را کسب کردند و اداره کل حفاظت محیط زیست استان گیلان شایسته تقدیر شناخته شد.

مرادی با اشاره به اینکه هدف از برگزاری این جشنواره، تبیین جایگاه پژوهش در پیشبرد اهداف حفاظت محیط‌زیست کشور است تصریح کرد: هم‌افزایی برنامه‌ریزان و دست‌اندرکاران، برای تقویت و اشاعه این رویکرد ضروری است.

وی با اشاره به اینکه ایجاد نشاط علمی از جمله دیگر اهداف این جشنواره بود، گفت: لازم است پژوهش به سمتی برود که مسائل و مشکلات در حوزه محیط زیست را حل کند و در این خصوص نیاز به همت مضاعف تمامی ادارات کل و پژوهشگران ستادی داریم.

در پایان این مراسم، نورالله مرادی رئیس جشنواره پژوهشگران، فناوران و نوآوران برتر سازمان حفاظت محیط زیست، تندیس ویژه این جشنواره را به پاس فعالیت‌های پژوهشی و دیدگاه فناورانه علی سلاجقه در حوزه‌های مختلف محیط زیست، به وی اهدا کرد.

کد خبر 5977936

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha