۱۱ دی ۱۴۰۲، ۱۷:۴۸

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان تاکید کرد؛

لزوم تبیین ابعاد شخصیتی علامه مصباح یزدی در جامعه

لزوم تبیین ابعاد شخصیتی علامه مصباح یزدی در جامعه

رشت- مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان بر لزوم تبیین ابعاد شخصیتی علامه مصباح یزدی در جامعه تاکید کرد و گفت: علامه مصباح در دفاع از دین خدا هم طراز با سردار سلیمانی نقش آفرینی کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت‌الاسلام سعید مهدوی در نشست بررسی نقش علامه مصباح یزدی در شکل‌گیری انقلاب اسلامی و تاریخ معاصر که در اداره کل تبلیغات اسلامی گیلان برگزار شد، اظهار کرد: بزرگداشت علامه مصباح یزدی که در حوزه معرفت دینی غربت زیادی را در حیات خود چشیدند، امری ضروری است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان با اشاره به جایگاه مؤمنین در قرآن افزود: از مبانی‌هایی که جایگاه مؤمن را بر اساس آن می‌توان سنجید علم دینی، جهاد و مبارزه با دشمنان الهی است که در وجود علامه مصباح یزدی وجود داشت.

وی با بیان اینکه علامه مصباح یزدی در تاریخ معاصر یکی از زبدگان دینی و آشنا به معارف الهی بوده است، ادامه داد: اگر مؤمن در برابر نفاق مبارزه کند و هزینه بپردازد از جهت درجات ایمانی به مراتب بالاتر از شهادت در برابر کفر قرار دارد.

مهدوی بر لزوم تبیین ویژگی‌ها و ابعاد شخصیتی علامه مصباح یزدی تاکید کرد و گفت: علامه مصباح یزدی اهل علم بود و با دشمنان و منافقان زمان تثبیت نظام اسلامی به مبارزه پرداخت.

وی با تاکید بر اینکه جان‌نثاری علامه مصباح یزدی متفاوت با جهاد رزمندگان جهاد اصغر است، بیان کرد: مدل ایثارگری علامه مصباح یزدی از نوع گذاشتن اعتبار و آبروی خود برای دفاع از حق بوده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان به لزوم پرداختن بیشتر به شخصیت علامه مصباح یزدی پس از رحلت ایشان اشاره کرد و افزود: ایشان در دفاع از دین خدا، حرم و حریم جمهوری اسلامی هم‌طراز با حاج قاسم سلیمانی نقش‌آفرینی کردند.

وی اضافه کرد: حاج قاسم می‌دانست دفاع از حریم اهل‌بیت (ع) در سوریه و عراق حاصل دفاع و قلم‌فرسایی علمای ربانی همچون علامه مصباح، علامه طباطبایی و شهید مطهری است.

وی با اشاره به اینکه اوصاف مقام معظم رهبری نشان از شأن عظیم و جایگاه رفیع علمی و معنوی علامه مصباح یزدی بوده است، تصریح کرد: علامه مصباح یزدی در مکتب اساتید بزرگ خود یعنی علامه طباطبایی، امام خمینی (ره) و آیت‌الله العظمی بهجت فومنی درس آموخته بود.

کد خبر 5982596

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha