۱۹ دی ۱۴۰۲، ۲۰:۳۶

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی مازندران - ساری:

۲ هکتار از راشستان های جنگل واز نور دچار حریق شد

 ۲ هکتار از راشستان های جنگل واز نور دچار حریق شد

ساری- فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی مازندران - ساری با بیان این که دو هکتار از راشستان های عرصه های جنگلی واز دچار حریق شد، گفت: عملیات اطفا همچنان ادامه دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ مجید ذکریایی شامگاه سه شنبه در گفت وگو با خبرنگاران درباره حریق در منطقه بین لاویج و واز در شهرستان نور، گفت: ایشان حدود ۶۰ درصد حریق اطفا شده است وهمچنان عملیات اطفا برای باقی عرصه ادامه دارد.

وی افزود: با توجه به احتمال سقوط درختان شکسته افتاده و پرتاب سنگ، نیروها را به ضلع غربی محل آتش‌سوزی منتقل کردیم و امیدواریم با کاهش وزش باد بتوانیم اطفای ما بقی عرصه را انجام دهیم.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران-ساری، با بیان اینکه این آتش سوزی در «هلیک بن واز» شهرستان نور رخ داده است؛ خاطرنشان کرد: حدود ۲ هکتار از این اراضی دچار حریق شده که تمامی عرصه، راشستان است و درختان با ارزشی در این محدوده وجود دارد؛ خوشبختانه ۹۰ درصد آتش‌سوزی سطحی است.

این مسئول علت حریق را خطای اسانی عنوان کرد و ادامه داد: به نظر می‌رسد با توجه به اینکه این محدوده جزو مناطق حفاظت شده است، شکارچیان غیرمجاز عامل اصلی آتش‌سوزی هستند.

سرهنگ ذکریایی، اعلام کرد: این آتش سوزی از ۱۲ ظهر امروز آغاز شد و به سرعت نیروها جهت اطفای حریق به محل حادثه اعزام شدند که به دلیل اینکه منطقه جنگلی بوده و جاده دسترسی وجود نداشت، نیروها به صورت پیاده به محل آتش‌سوزی اعزام شدند.

وی بیان کرد: متأسفانه بالگرد در استان مستقر نبود و هم اکنون نیز به تاریکی برخوردیم و امداد هوایی ممکن نیست و امیدواریم بنا بر پیش‌بینی هواشناسی، بارش باران به کمک ما بیاید.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران-ساری، گفت: به دلیل اینکه حریق در ارتفاعات صعب‌العبور رخ داده است دسترسی به آب نداریم و دستگاه‌های امدادرسان همچون آتش‌نشانی و هلال احمر نیز به دلیل طولانی بودن مسیر و عدم وجود راه دسترسی قادر به حضور نیستند.

این مسئول اذعان کرد: نزدیک به ۹ اکیپ شامل ۷۰ نفر با همراهی نیروهای جوامع محلی و همیاران طبیعت در تلاش برای اطفای کامل حریق هستند.

وی از مردم شریف استان خواست هرگونه حریق در اراضی مرتعی و جنگلی را با شماره‌های امداد جنگل و مرتع ۱۵۰۴ و ۱۳۹ به یگان حفاظت اطلاع بدهند.

کد خبر 5990283

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha