۲۰ دی ۱۴۰۲، ۹:۳۹

مدیرکل تبلیغات اسلامی زنجان خبر داد؛

برگزاری دوره آموزشی «ماه» در زنجان

برگزاری دوره آموزشی «ماه» در زنجان

زنجان- مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان گفت: دوره آموزشی «ماه» با محوریت معرفت و مهارت‌افزایی هیات‎ها و تشکل‌های دینی در زنجان برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت‌الاسلام سعید احمدی گفت: دوره آموزشی «ماه» با محوریت معرفت و مهارت‌افزایی هیئات، تشکل‌های دینی، سمن‌ها و مجموعه‌های مردم‌نهاد استان زنجان روزهای ۲۱ و ۲۲ دی‌ماه در محل اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان زنجان برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: در آوردگاه تمدنی بر اساس بیانیه گام دوم انقلاب که مقام معظم رهبری منشور آن را بیان کردند، هیئات مذهبی نقش مهمی ایفا می‌کنند که نیازمند تقویت محتوایی در این زمینه هستند.

احمدی اظهار کرد: هر نهاد اجتماعی که بخواهد در آوردگاه تمدنی به ویژه در عرصه عقلانیت و حقانیت اسلام ناب محمدی نقش‌آفرینی کند، باید مهارت‌های خود را در فعالیت‌های فرهنگی و تربیتی تقویت کرده و سپس وارد عرصه فرهنگی شود که این دوره‌ها از اهمیت بالایی در توانمندسازی گروه‌های هدف برخوردار است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان ادامه داد: هیئات مذهبی می‌توانند پس از فراگیری آموزش‌های لازم با نقش‌آفرینی مؤثر در زمینه جریان‌سازی و گفتمان‌سازی انقلاب اسلامی و نیز تقویت جریان تشکل‌های دینی و حلقه‌های میانی اثرگذار باشند.

احمدی خاطرنشان کرد: در گذشته افراد چگونگی روند فعالیت‌های هیئات مذهبی را فرا می‌گرفتند ولی امروز نیازهای نسل جوان ما عوض شده و هیئات مذهبی باید نوع نگاه خود را برای ارتباط با نسل جوان به روز کنند که این امر نیازمند برخورداری از تخصص لازم برای نقش‌آفرینی در این زمینه است.

استاد حوزه و دانشگاه یادآور شد: دوره معرفت و مهارت‌افزایی هیئات مذهبی با هدف توانمندسازی تشکل‌ها و هیئات مذهبی برای جریان مدیریت هیئات لازم است. مانند فعالیت‌های رسانه‌ای، نوع هیأت‌داری و ارتقای سطح نیازهای نسل جوان ما نیز باید در این هیئات مرتفع شود.

وی با اشاره به چگونگی انتخاب افراد برای شرکت در این دوره‌ها، گفت: افراد مؤثر در هیأت شاخص استان به صورت منتخب انتخاب شده و با حضور اساتید برتر کشوری و استانی و نیز استفاده از توان علمی و تجربه عملی آن‌ها آموزش می‌بینند.

گفتنی است، دوره آموزشی «ماه» با حضور ۱۲۰ نفر از اعضای هیئات شاخص استان طی روزهای ۲۱ و ۲۲ دی‌ماه با حضور اساتید کشوری و استانی در چهار بخش مدیران هیئات مذهبی، مدیران بخش خواهران، فعالان رسانه‌ای و فعالان تربیتی نوجوان در محل اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان زنجان برگزار می‌شود.

کد خبر 5990466

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha