۲۰ دی ۱۴۰۲، ۲۳:۰۱

مدیر شیلات و آبزیان آذربایجان غربی:

سرانه مصرف ماهی در آذربایجان غربی به ۸ کیلوگرم رسید

سرانه مصرف ماهی در آذربایجان غربی به ۸ کیلوگرم رسید

ارومیه - مدیر شیلات و آبزیان آذربایجان غربی سرانه مصرف ماهی در استان برای هر فرد را ۸ کیلوگرم در سال عنوان کرد.

منصور لطفی در گفت و گو با خبرنگار مهر با بیان اینکه پیش بینی می‌شود در سال‌جاری حدود ۱۸ هزار تن انواع آبزیان در استان تولید شود، افزود: سرانه مصرف در استان برای هر فرد ۸ کیلوگرم در سال است.

وی ادامه داد: در طی سال‌جاری ۷.۷ میلیون قطعه انواع بچه ماهیان گرمابی در مرکز بازسازی ذخایر ژنتیکی شهید کاظمی پلدشت تولید و در منابع آبی پشت سدها، استخرهای ذخیره کشاورزی و آب‌بندان‌ها رهاسازی شده است.

لطفی با بیان اینکه بچه ماهیان تولیدی به کشورهای عراق، ترکیه، استان‌های همجوار و تهران صادر می‌شوند، گفت: حدود ۴۲۰ مرکز تولید و پرورش آبزیان در سطح استان فعال است که علاوه بر مراکز تولید و پرورش آبزیان، صید و برداشت ماهی از دریاچه‌های پشت سدها و منابع آبی استان هم صورت می‌گیرد.

وی تصریح کرد: شاه میگوی دراز آب شیرین به دلایل مختلف از جمله صید غیرمجاز کاهش یافته و شیلات استان انجام مطالعات و ارزیابی ذخایر و بازسازی منابع آبی از لحاظ آبزیان بومی را در دستور کار خود قرار داده است و صید شاه میگوی آب شیرین هم از سال ۱۳۹۷ در دریاچه سد ارس ممنوع است.

لطفی با تاکید به اینکه در حال حاضر ۵۰ مزرعه گردشگری به صورت عرضه و طبخ آبزیان در سطح استان فعالیت دارند، خاطرنشان کرد: در حال حاضر حدود ۳۰۰۰ نفر در زمینه شیلات و آبزی پروری در سطح استان مشغول بکار هستند.

مدیر شیلات و آبزیان آذربایجان غربی گفت: در استان ۱۱ مزرعه تکثیر و پرورش زینتی فعال بوده و پیش بینی می‌شود تا پایان امسال ۶.۵ میلیون قطعه بچه ماهی تولید شود.

در حال حاضر ۱۰ نفر در مزارع فعال و در حال احداث پرورش و تولید آرتمیا مشغول بکار هستند و پیش بینی می‌شود با راه اندازی کامل مجتمع برای بیش از ۳۰۰ نفر بطور مستقیم ایجاد اشتغال شود.

کد خبر 5991413

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha