۲۳ دی ۱۴۰۲، ۱۱:۴۳

رییس کل دادگستری استان البرز خبر داد؛

جلوگیری از تغییر کاربری ۵۸۵ هکتار اراضی زراعی در چهارباغ

جلوگیری از تغییر کاربری ۵۸۵ هکتار اراضی زراعی در چهارباغ

چهارباغ- رییس کل دادگستری استان البرز گفت: طی عملیات مقابله با تغییر کاربری غیرمجاز در حوزه قضایی چهارباغ به وسعت ۵۸۵ هکتار، ۸۰ ویلای غیرمجاز و ۸۰ مورد محوطه‌سازی اعمال قانون شدند.

به گزارش خبرگزاری مهر، حسین فاضلی هریکندی گفت: در پی گزارش مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان چهارباغ در مورد اقدام به تغییر کاربری در وسعت زیاد در بخش‌های مرکزی و «رامجین» و روستای «عرب آباد خسروی»، اقدامات قانونی برای اعمال مقررات تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها انجام شد.

وی عنوان کرد: در این دو عملیات جمعاً ۴۰۰ قطعه شامل ۴۵۰ مورد دیوارکشی، ۸۰ مورد بنا و ویلای غیرمجاز، ۸۰ مورد دپوی مصالح، ۱۱۰ مورد محوطه سازی، ۱۴ مورد آلاچیق و ۲۷ مورد استخر اعمال قانون شدند. ارزش اراضی‌ای که اعمال قانون شده نزدیک به ۱۸ هزار میلیارد تومان است.

رئیس کل دادگستری استان البرز بیان کرد: این حوزه قضائی در زمینه مقابله با تغییر کاربری‌های غیرمجاز بیشترین اقدامات مقابله‌ای را در سطح استان داشته تا جایی که از ابتدای سال جاری تاکنون ۲ هزار و ۷۶۷ هکتار به ارزش ۷۳ هزار و ۱۷۰ میلیارد تومان آزادسازی شده است.

فاضلی هریکندی خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط مساعد جغرافیایی و آب و هوایی شهرستان، سوداگران زمین که منافع عمومی برایشان بی‌اهمیت است و دغدغه‌ای جز کسب منافع ندارند فعالیت گسترده‌ای جهت تغییر غیرمجاز کاربری در این حوزه قضائی دارند که اقدامات مقابله‌ای جهت شناسایی و برخورد قانونی با آن‌ها در کنار پیشگیری از تغییر کاربری‌ها ادامه دارد.

کد خبر 5992952

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha