۲۳ دی ۱۴۰۲، ۱۴:۰۶

معاون اداره‌کل هواشناسی مرکزی:

سرعت وزش باد در مرکزی از ۹۰ کیلومتر بر ساعت فراتر می‌رود

سرعت وزش باد در مرکزی از ۹۰ کیلومتر بر ساعت فراتر می‌رود

اراک- معاون توسعه و پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی استان مرکزی گفت: سرعت وزش باد در این استان از ۹۰ کیلومتر بر ساعت فراتر می‌رود.

به گزارش خبرگزاری مهر، رضا مرادی اظهار کرد: مطابق بررسی آخرین نقشه‌های پیش‌یابی وضع هوا، طی امروز (شنبه) و فردا (یکشنبه) افزایش گرادیان فشاری موجب تشدید سرعت وزش باد در این استان می‌شود.

وی افزود: پیش‌بینی شده در این روزها سرعت باد لحظه‌ای در برخی مناطق استان مرکزی از ۹۰ کیلومتر بر ساعت فراتر رود و حتی در ساعاتی از روز دوشنبه نیز تداوم داشته باشد.

معاون توسعه و پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی استان مرکزی گفت: هر چند طی ساعات عصر و اوایل امشب (شنبه) احتمال برخی بارش‌های خفیف و پراکنده برف در ارتفاعات شهرستان‌های شازند و غرق آباد وجود دارد، اما در سایر مناطق استان مرکزی آسمان بیشتر کمی ابری تا نیمه ابری پیش‌بینی شده است.

مرادی افزود: همچنین طی فردا (یکشنبه) با عبور یک موج ضعیف بارشی، احتمال برخی بارش‌های پراکنده برف و باران در ساعات بعدازظهر و اوایل شب در برخی مناطق بویژه مناطق کوهستانی جنوب غرب، مرکز و شمال غرب استان مرکزی وجود دارد.

وی گفت: از لحاظ دمایی نیز تا روز دوشنبه هفته جاری دمای روزانه روند افزایشی و دمای شبانه تغییرات محسوسی ندارد اما از روز سه‌شنبه دمای شبانه روند کاهشی پیدا می‌کند که موجب کاهش محسوس دما تا صبح چهارشنبه در استان مرکزی می‌شود

کد خبر 5993140

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha