۲۵ دی ۱۴۰۲، ۸:۲۴

رییس بنیاد ایرانشناسی کشور:

اردبیل در ایجاد تمدن نوین اسلامی پیشتاز باشد

اردبیل در ایجاد تمدن نوین اسلامی پیشتاز باشد

اردبیل- رییس بنیاد ایرانشناسی کشور گفت: اردبیل با سابقه تمدنی غنی می تواند در ایجاد تمدن نوین اسلامی پیشتاز باشد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدحسین رجبی دوانی شامگاه یکشنبه در آئین امضای تفاهمنامه همکاری بین حوزه هنری و بنیاد ایران شناسی استان اردبیل اظهار کرد: خدا را شاکریم به برکت حاکمیت دولت مردمی و انقلابی دست اندکاران این استان که همه با صبغه فرهنگی ودغدغه مند هستند و این بسیار ارزشمند و دارای اهمیت است چرا که فرهنگ اساس همه داشته های کشور است.

وی خاطرنشان کرد: در فرهنگی بودن دست اندکاران استان اردبیل همین بس که آیت الله سید حسن عاملی امام جمعه شهر قهرمان اردبیل از معدود ائمه جمعه ای است که نگاه فرهنگی عمیق داشته و دغدغه مند بوده و از قدرت بالای تحلیلی در مسایل سیاسی و فرهنگی برخوردار است.

رجبی دوانی گفت: اگر فرهنگ درست شود و به همه مسایل کشور از منظر فرهنگی نگاه شود قطعا همه امورات اقتصادی، سیاسی و همه شئونات اجتماعی کشور سامان پیدا می کند.

وی اضافه کرد: استان اردبیل با سابقه تمدنی غنی می تواند در ایجاد تمدن نوین اسلامی پیشتاز بوده و همچون سایر مقاطع تاریخی نقشی بسزا و تاثیر گذار ایفا کند.

رییس بنیاد ایرانشناسی کشور بیان کرد: ما در طول تاریخ نقاط عطفی همچون دفاع مقدس داشته ایم از جمله آن جریان تاریخی جنگ چالداران است که متاسفانه مورد غفلت واقع شده است.

رجبی دوانی گفت: انقلاب اسلامی ایران ریشه در تاریخ و تمدن کشور دارد و یک جریان دفعی و فوری نبوده است، این انقلاب عقبه ای در دوره صفویه و آل بویه دارد.

وی با بیان اینکه بعد از حمله مغول ها به ایران برای مدت های طولانی اتحاد و یکپارچگی درکشور از بین رفته بود و این صفویه بود که به کشور وحدت بخشید، اظهار کرد: تاکید دارم که باید نام صفویه را زنده نگه داریم.

رجبی دوانی با بیان اینکه ما بدونه شک مدیون صفویه هستیم، تصریح کرد: همان گونه که رهبر معظم انقلاب هم فرمودند و تاریخ گویای آن است صفویه با به رسمیت شناختن مذهب تشیع به کشور وحدت و یکپارچگی بخشید و این مهم قابل ارج نهادن است.

کد خبر 5994744

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha