۲۸ دی ۱۴۰۲، ۱۲:۵۴

رییس سازمان نهضت سواد آموزی وزارت آموزش‌و پرورش:

نهضت سواد آموزی تنها ارائه یک خدمت اجتماعی نیست

نهضت سواد آموزی تنها ارائه یک خدمت اجتماعی نیست

مشهد- رییس سازمان نهضت سواد آموزی وزارت آموزش‌و پرورش گفت: نهضت سواد آموزی تنها ارائه یک خدمت اجتماعی نیست، حل مسایل اجتماعی‌ست.

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا عبدی صبح پنجشنبه در گردهمایی معاونین سوادآموزی سراسر کشور در سالن شهید سعیدی مشهد مقدس اظهار کرد: در نهضت سوادآموزی، بحث تبیین و روایت را باید امری جدی دانست؛ زیرا قائل بر این هستیم که نهضت صرفاً ارائه خدمات اجتماعی نیست بلکه حل مسائل اجتماعی است.

رئیس سازمان نهضت سواد آموزی وزارت آموزش‌و پرورش گفت: یکی از بزرگترین مسائل نهضت بزرگسالان، نداشتن دیدگاه دقیق نسبت به خود و جریان‌های پیرامون اش است.

وی با بیان اینکه نهضت سوادآموزی یکی از پر اهمیت ترین نرم افزارها است که روایت و الگو برداری می‌شود، خاطرنشان کرد: در اوایل انقلاب، روزی که نهضت با نگاه دقیق امام خمینی اتفاق افتاد، جمهوری اسلامی در گروه سنی ۱۰ تا ۴۹ سال، ۴۷ درصد باسواد داشت؛ اما اکنون در همین گروه سنی حدود ۵۰ درصد پیشرفت کرده ایم و ۹۸ درصد با سواد داریم.

عبدی ادامه داد: مساله پیشرفت در نهضت را اگر در بعد روایت عادی باشد، کسی که تحت تأثیر جریانات رسانه‌ها قرار گیرد این گونه می‌پندارد که کل دنیا رشد کرده و پیشرفت ما طبیعی است و جای افتخار ندارد.

رئیس سازمان نهضت سواد آموزی وزارت آموزش‌و پرورش تصریح کرد: اگر اصول روایت را بشناسیم، می‌دانیم شتاب ما در بحث نهضت ۲/۵ برابر دنیا بوده است. آمار پیشرفت کل دنیا در این ۴۰ سال گذشته، ۱۱ درصد رشد را نشان می‌دهد که ما در این زمینه ۵۰ درصد پیشرفت کرده ایم.

وی با اشاره بر ابعاد نهضت سوادآموزی اظهار کرد: یکی از ابعاد نهضت که باید اهمیت داده شود مظلوم دیده شدن در روایات مختلف است؛ یعنی پیشرفت‌هایی که نهضت متبری آن بوده و دیده نشده است. برخی، افراد غافل هستند که در اوج داشتن جایگاه می‌توانستد پیشران این جریان باشند اما جریان نهضت را نادیده گرفتند.

عبدی در ادامه گفت: در دو سال اخیر سخت‌ترین دوران نهضت را به دلیل روایت افرادی که مناح نام داشتند و غیر مناح عمل می‌کردند، تجربه کردیم.

رئیس سازمان نهضت سواد آموزی وزارت آموزش‌و پرورش خطاب به معاونین سوادآموزی کشور بیان کرد: مهم‌ترین وظیفه شما قبل از رساندن روایت صحیح به مردم، رساندن روایت صحیح به متولیان امر و مدیران کشور کشور است.

وی گفت: معتقدیم مسیر طولانی در پیش داریم و علاوه بر اینکه خودمان را باید روایت کنیم باید در کتاب‌ها و کلاس‌های نهضت، کل نظام جمهوری اسلامی را هدف روایات خود قرار دهیم.

کد خبر 5998114

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha