۷ بهمن ۱۴۰۲، ۱۰:۲۰

رئیس بنیاد مسکن شهرستان سیریک:

ثبت‌نام دریافت وام مسکن روستایی با مبلغ جدید آغاز شد

ثبت‌نام دریافت وام مسکن روستایی با مبلغ جدید آغاز شد

سیریک - رئیس بنیاد مسکن شهرستان سیریک گفت: متقاضیان تسهیلات روستایی با مبلغ جدید ۳۵۰ میلیون تومان می‌توانند با مراجعه به بانک های عامل درخواست داده و برای نوسازی و ساخت مسکن اقدام کنند.

محمد صالحی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، با اذعان به اینکه، با تصویب افزایش وام نوسازی و ساخت مسکن روستایی از ۲۰۰ میلیون تومان به ۳۵۰ میلیون تومان افزایش یافت، بیان داشت: با افزایش مبلغ تسهیلات مسکن روستایی از ۲۰۰ میلیون تومان به ۳۵۰ میلیون تومان، یقیناً شاهد رونق بیشتر ساخت‌و ساز در روستاهای شهرستان سیریک خواهیم بود.

صالحی با اشاره به سود ۵ درصدی تسهیلات مذکور، تصریح کرد: با افزایش سقف تسهیلات مسکن روستاها و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر به مبلغ ۳۵۰ میلیون تومان با نرخ سود پنج درصد نیز به ۹ بانک عامل ملت، کشاورزی، صادرات، تجارت، سپه، مسکن، رفاه کارگران، پست بانک و ملی برای پرداخت این تسهیلات مکلف و ابلاغ شده است.

وی با بیان اینکه، شرایط معرفی متقاضیان واجد شرایط به بانک‌های شهرستان نیز فراهم شده است، تصریح کرد: متقاضیان با مراجعه به اداره بنیاد مسکن شهرستان نسبت به تکمیل پرونده‌ خود اقدام کنند، همچنین زمینه برای این دسته از متقاضیان در روستاها با مراجعه به دهیاری‌ها جهت دریافت پروانه ساختمانی و حضور در بنیاد مسکن شهرستان برای تشکیل و تکمیل پرونده و معرفی به بانک مدنظر فراهم شده است.

وی با بیان اینکه، متقاضیان می‌توانند با مراجعه به شعب بانک‌های مذکور، تقاضای خود را برای دریافت تسهیلات ثبت کنند، افزود: آن دسته از متقاضیانی که پیش از این برای دریافت تسهیلات ۲۰۰ میلیون تومانی درخواست داده بودند ولی هنوز موفق به دریافت این تسهیلات نشده‌اند، وام آنان اتوماتیک‌وار به ۳۵۰ میلیون تومان افزایش خواهد یافت.

صالحی، مبلغ اقساط بازپرداخت تسهیلات جدید را با نرخ سود پنج درصد، حدود سه میلیون و ۵۰۰ هزار تومان در ماه عنوان کرد و خاطرنشان کرد: در سالهای گذشته مدت بازپرداخت وام مسکن روستایی ۱۵ ساله بوده، که بر اساس بخشنامه جدید مدت ۵ سال به آن افزوده شد که از این پس متقاضیان قادر هستند به مدت ۲۰ سال اقساط این وام را به بانک مد نظر خود پرداخت کنند.

وی افزود: نحوه بازپرداخت در طول ۲۰ سال برای تمامی بانک های عامل یکسان است، و بانک ها موظف به پرداخت وام مسکن روستایی مصوبه ۱۴۰۲ و طبق قوانینی که به آنها ابلاغ شده اند هستند.

رییس اداره بنیاد مسکن سیریک با اشاره به نحوه ضمانت وام مسکن روستایی، گفت: وام‌های مسکن روستایی که ابلاغ شد به شکل ضمانت زنجیره‌ای سه نفره است و آن چیزی که در قانون پیش‌بینی شده و در مصوبه هیات وزیران و بخشنامه بانک مرکزی آمده همه بانک‌ها ملزم به اعطای وام در قالب ضمانت زنجیره‌ای هستند.

وی به شرایط لازم برای ثبت نام وام مسکن روستایی پرداخت و گفت: افرادی که متقاضی ثبت نام مسکن روستایی هستند، ابتدا باید شرایط لازم برای ثبت نام و دریافت وام مسکن روستایی نیز داشته باشند، و به طور کلی ثبت نام برای دریافت این تسهیلات بعد از تشکیل پرونده در اداره بنیاد مسکن از طریق دو روش حضوری و غیر حضوری انجام می شود.

صالحی با تاکید بر اینکه، ساخت واحدهای مسکونی برابر ضوابط فنی و با کنترل ناظرین نظام فنی روستایی صورت می گیرد، خاطرنشان کرد: بانک های عامل نیز برابر با پیشرفت فیزیکی و براساس معرفی نامه های بنیاد مسکن نسبت به آزاد سازی اقساط تسهیلات ساختمان و با توجه به پیشرفت فیزیکی صورت گرفته اقدام می کنند.

وی با بیان اینکه، مسکن مقاوم از نیازهای اصلی جامعه است، افزود: رعایت ضوابط فنی، استفاده از مصالح مناسب و مرغوب در کنار تسهیلات و نظارت های ناظرین فنی روستایی بنیاد مسکن منجر به ایجاد مسکنی مقاوم میگردد که از نیازهای اصلی جامعه و هر خانواده ای است.

وی تصریح کرد: از تمامی دهیاران که همواره همراهان مجموعه بنیاد مسکن شهرستان بوده اند تقاضا داریم در امر اطلاع رسانی و تشویق مردم به رعایت ضوابط فنی ساخت و ساز و مقاوم سازی منازل مسکونی همکاری به عمل آورند.

کد خبر 6005481

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • مختار رضایی IR ۱۶:۴۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۷
      10 3
      با سلام من سه ماه قبل وام من ۱۰۰میلیون بود ۱۰۰میلیون دهم متمم دادند ولی فقط اسکلت خریدم الان میشه متمم ۱۵۰ میلیون بهم بدن تا بتونم خونه رو تکمیل کنم
    • مهدی IR ۲۱:۳۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۷
      6 0
      سلام.من وام 200میلونی سال 1401گرفتم الان مراحل چهارم تمام کردم و قسطش آزاد شد ولی متاسفانه بانک میگه که 150میلیونی به عنوان متمم به ما دستورش نیامده...
    • IR ۲۱:۴۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۷
      5 0
      وام میخوام برای تعمیر خونه
    • مجید نصرتی US ۲۲:۲۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۷
      2 0
      خیلی عالی
    • افشین سلیمی اذر IR ۲۳:۳۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۷
      6 1
      وام مسکن روستایی خیلی خوبه.ولی کاش اینهمه سخت گیری نمیشد.برای مثال میتونستن وام رو به مردم بدن طرف هرچقدخواست ساختوسازکنه.هرطورکه خواست.
    • افشین سلیمی اذر IR ۲۳:۴۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۷
      4 1
      اگه.وام رو زودترپرداخت میکردن واقساطش کمتر بود خوب میشد.الان قسط کمترین وام نزدیک ۴تومانه.یه روستایی چه درامدی داره ماهی ۴میلیون پول قسط بده.
    • آرمین IR ۲۳:۴۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۷
      1 0
      عالی
    • ایوب IR ۰۰:۰۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۸
      4 2
      من دو مرحله از وامم گرفتم .حالا منو وام ۳۵۰ میلیونی تعلق میگیره
    • عارف IR ۰۰:۱۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۸
      2 0
      سلام مدیرکل بانک مرکزی میگه ضمانت زنجیره ای سه نفره. ولی مگر مدیرکل بانکها این بخشنامه را اجرای می نمایند .هرگز من از ازموقع وام صد میلیونی دنبال گرفتن آن بودم ولی قبلامیگفتن دو کارمند و الان میگن سه تا .آخر من روستایی کارمند از کجا بیارم .ای چه بخشنامه هایی هست که کسی تره هم برایش خورد نماین
    • محمد DK ۰۱:۰۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۸
      3 1
      سلام من قسمتی از وام ۲۰۰ ملیون و گرفتم وام من هم افزایش پیدا می‌کنه یا نه؟
    • مهی IR ۰۳:۴۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۸
      7 0
      سلام آیا وام ۳۵۰ میلیونی به منی که سه قسط از وام ۲۰۰ میلیونی رو دریافت کرده ام نیز تعلق می‌گیرد یا خیر ؟
    • مریم مرادی DE ۰۷:۲۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۸
      1 0
      من دختر ناشنوا دارم دارم قرض کردم مقداریش درست کردم اماالان که میرم بنیاد مسکن میگه وام نیست بیرونم میکنه
    • IR ۱۲:۱۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۸
      1 0
      من مرحله ۴. وام ۲۰۰ میلیون گرفتم. الباقی وام ک ۱۵۰ میلیون تومان هستش تعلق میگیره به ما بخدا خونه ما نیمه تموم مونده. تو خونه اجاره ای هستیم
    • کاربر خانوم IR ۱۲:۳۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۸
      3 0
      منظورتون اینه ۲۰ ساله اقساطش ماهیانه ۳/۵۰۰/۰۰۰ میشه؟!!!
      • US ۲۰:۱۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۸
        1 0
        مگه اقساط ماهانه هستن
    • حسن زرگانی IR ۱۲:۳۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۸
      0 0
      خیلی خوب است
    • حسن زرگانی IR ۱۲:۳۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۸
      0 0
      خیلی خوب است
    • کاربر خانوم IR ۱۲:۴۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۸
      3 2
      بااین حساب اگه قسطش ماهیانه ۳/۵۰۰/۰۰۰ باشه با بازپرداخت ۲۰ ساله که میشه ۸۴۰/۰۰۰/۰۰۰ .چجوری سودش ۵درصد حساب شده؟
      • IR ۱۳:۵۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۰
        1 0
        بفکر منو‌تو که نیستن .وام رو میدن سه برابر. میگیرن
    • احمدانصاری رامندی IR ۱۴:۵۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۸
      1 0
      من د رخواست وام دارم
    • صدف IR ۱۶:۳۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۸
      2 1
      هنوز بانک سه وام نمی دهد و مسئولین می فرماید بودجه نیست.
    • مهدی IN ۱۶:۵۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۸
      2 0
      همش دروغه بانکا زیر بار نمی‌گیرم میگن وام تا بعد عید بستن
    • نجم الدین فتحی IR ۲۱:۵۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۸
      0 0
      برای تعمیر خونه
    • محمد مقدور قره بابا IR ۲۲:۰۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۸
      0 0
      برای ساختمان نیمه کاره میتونم وام بگیرم لطفاً جواب بدید ممنون
    • علی اسحاقی IR ۰۰:۲۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۹
      2 0
      باسلام متاسفانه با تکمیل پرونده وبردن نامه نهایی از بنیاد مسکن نوشهر ،جهت پرداخت وام ،رییس بانک میگه بودجه نیست هر کی گفته برو از خودش بگیر همش دروغه ،ما موندیم و کلی چک و بدهکاری
    • محمد دینداری ثانی IR ۰۱:۰۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۹
      1 0
      در روستا وسهر مصالح به یک قیمت فروخته میشه مگه آجر و سیمان وگو در روستا قیمتش با شهر فرقی داره تنها حسنش اینکه زمین در روستا ارزونتره همین اونم که میفرمایند باید زیر نظر کارشناس ساخته بشه یعنی کاری که دلت میخواد انجام بدی نمیشه
    • ام لیلاخزائی IR ۱۳:۰۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۰
      7 0
      سلام خانم خزائی هستم من میخام وام مسکن بگیرم لطفابه من کمک کنی ممنون میشم
    • رحمتی IR ۲۲:۲۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۰
      4 0
      از زمانیکه یادم میاد مسولین و مجلس حرفا و قول‌های خوشگلی میگن و مصوبات جزابی اعلام میکنن ولی خروجی کار درعمل هیچی احساس نمیشه جوریکه هر بانک یا اداره ایی بری و حرف از این قولها و مجوزها بزنی میگن اینجا ایران هست حرف زیاد و عمل صفر
    • حسین محمدی IR ۱۸:۱۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۷
      1 0
      دروغ بانک ملی 3تا ضامن جوازدار وچک صیادداشته باشد خودم همصفته 200 میلونتوانی ازهم خواسته ودوباره میگه هماضامنهارابیار چک دوبله کنند. یا سه نفرجدا بیار