۱۱ بهمن ۱۴۰۲، ۱۸:۰۷

پوتین:خواستار تحقیقات بین‌المللی درباره سرنگونی ایلوشین- ۷۶ هستیم

پوتین:خواستار تحقیقات بین‌المللی درباره سرنگونی ایلوشین- ۷۶ هستیم

رییس جمهور روسیه امروز در سخنانی اعلام کرد: خواستار تحقیقات بین‌المللی درباره سرنگونی هواپیمای «ایلوشین- ۷۶» هستیم.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، ولادیمیر پوتین رییس جمهور روسیه امروز چهارشنبه در سخنانی اعلام کرد: دامنه غیرنظامی سازی در اوکراین باید تا جایی انجام شود که امنیت شهرها را در برابر گلوله باران تضمین کند.

رییس جمهور روسیه در این خصوص ادامه داد: تحقیقات نشان داد که هواپیمای ایلوشین- ۷۶ توسط سامانه پاتریوت آمریکایی سرنگون شده است. در خصوص سرنگونی هواپیمای ایلوشین- ۷۶ خواستار تحقیقات بین المللی هستیم. اوکراین با سرنگونی هواپیمای ایل- ۷۶ احتمالا می خواسته ما را به انجام اقدام تلافی جویانه تحریک کند. نمی‌ دانم و نمی‌ فهمم چرا اوکراین هواپیما را با زندانیانش سرنگون کرد. غربی ها سعی دارند ماجرای سرنگونی هواپیمای ایلوشین-۷۶ را لاپوشانی کنند. ممکن است فرضیات متفاوتی وجود داشته باشد، اما در هر صورت این یک عمل جرم است.

ولادیمیر پوتین در ادامه اضافه کرد: مسکو مبادله زندانیان با اوکراین را متوقف نخواهد کرد. ما جنایات رژیم کی یف علیه شهروندان خود را فراموش نخواهیم کرد.

ویچسلاو گلادکوف، فرماندار منطقه بلگورد هفته پیش اعلام کرد که تمام سرنشینان هواپیمای ایلوشین- ‌۷۶ ارتش این کشور که در این منطقه سقوط کرد، کشته شدند.

وزارت دفاع روسیه هم اعلام کرد که هواپیمای ترابری ارتش این کشور (ایلوشن -۷۶) در منطقه بلگورد در غرب این کشور سقوط کرد.

این هواپیما حامل ۶۵ اسیر ارتش اوکراین بود که در چارچوب تبادل اسیران، در حال انتقال به مکان ویژه تبادل اسرا بود. در این هواپیما ۶ خدمه و ۳ نفر دیگر نیز حضور داشتند.

از سوی دیگر اسپوتنیک گزارش داد که رسانه‌های اوکراینی می‌گویند پدافند هوایی این کشور هواپیمای ایلوشن روسیه را سرنگون کردند.

کد خبر 6010625

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha