۱۴ بهمن ۱۴۰۲، ۹:۵۲

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی:

دستاورد دولت سیزدهم برای محیط زیست خراسان جنوبی/اختصاص ۴۰ میلیارد

دستاورد دولت سیزدهم برای محیط زیست خراسان جنوبی/اختصاص ۴۰ میلیارد

بیرجند-مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی با اشاره به رهاورد دولت سیزدهم برای محیط زیست استان گفت: در سفر دوم دولت به خراسان جنوبی ۴۰ میلیارد تومان به محیط زیست استان اختصاص یافت.

به گزارش خبرنگار مهر، اسدالله حاتمی صبح شنبه در نشست خبری اظهارکرد: خراسان جنوبی با هفت منطقه حفاظت شده و تنوع گیاهی ویژگی‌های منحصر به فردی دارد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی بیان کرد: ۷۰ هزار هکتار به مناطق تحت مدیریت محیط زیست در خراسان جنوبی در دولت سیزدهم افزوده شده است.

حاتمی افزود: همچنین ۴۰ میلیارد تومان در سفر دوم رئیس جمهور به خراسان جنوبی به محیط زیست خراسان جنوبی برای چهار پروژه اختصاص یافت.

وی گفت: در حوزه محیط زیست انسانی بعد از دو سه سال وقفه مجوز سه تا پروژه معدنی و واحد فرآوری که مشمول ارزیابی بوده را گرفتیم.

مدیر کل محیط زیست خراسان جنوبی گفت: ۸۱ روز با وضعیت نامطلوب هوا در سال ۱۴۰۱ داشتیم اما برای سال ۱۴۰۲ تعداد ۱۱۶ روز با وضعیت نامطلوب هوا داشتیم که مهمترین علت آن خشکسالی بوده است.

حاتمی افزود: اختصاص دو میلیارد تومان برای تجهیز ایستگاه‌های سنجش کیفیت هوا در خراسان جنوبی در طول دولت سیزدهم داشته‌ایم.

وی گفت: در سال ۱۴۰۱ میزان ۶ میلیارد و ۷۴۵ میلیون تومان در حوزه حیات وحش و محیط زیست طبیعی خراسان جنوبی جذب کردیم.

مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی گفت: در حوزه ریزگردها در سال ۱۴۰۰ از محل اعتبارات ملی یک میلیارد و ۵۷۰ میلیون تومان، برای سال ۱۴۰۱ یک میلیارد و ۹۵۰ میلیون تومان بوده است و پیشنهاد ما برای سال جاری نیز در این حوزه ۷ میلیارد تومان است.

حاتمی گفت: یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون در حوزه آموزش در سال جاری هزینه کردیم که برگزاری ۴۰۰ برنامه آموزش مختلف در قالب، کارگاه و وبینار، آموزش محیط زیستی نیروهای مسلح و… از جمله این برنامه‌ها بوده است.

وی افزود: مشاغل سازگار با محیط زیست را در مناطف حاشیه تالاب کجی آموزش داده ایم تا وابستگی آن به تالاب کم شود.

مدیر کل حفاظت محیط گفت: در حال حاضر ۶۵ محیط بان داریم که هر سال دوره‌های آموزشی برای آنها می‌گذاریم و امسال نیز ۱۰ محیط بان جذب کرده ایم.

حاتمی با بیان اینکه اگر تعدا محیط بانان ما به ۲۰۰ محیط بان برسد نیاز استان برطرف می‌شود، افزود: از ابتدای دولت سیزدهم ۴۹۱ متخلف محیط زیست طبیعی را دستگیر کردیم.

وی اظهارکرد: از این متخلفان ۷۲ قبضه سلاح غیرمجاز کشف شده است.

مدیرکل محیط زیست خراسان جنوبی یادآور شد: هوشمندسازی مناطق تحت حفاطت از جمله برنامه‌های ما بوده است.

کد خبر 6012583

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha