۱۷ بهمن ۱۴۰۲، ۱۳:۰۰

مسکو برای رصد پهپادهای کم‌ارتفاع اوکراین نقشه دارد

مسکو برای رصد پهپادهای کم‌ارتفاع اوکراین نقشه دارد

معاون شرکت صنایع دفاعی-نظامی روسیه از طرح این کشور برای افزایش میدان پوشش راداری به منظور رصد و کنترل پهپادهای پروازی بر فراز حریم هوایی روسیه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، دیمیتری ساویتسکی، معاون شرکت روسی «آلمازآنتی» روسیه فعال در حوزه صنایع دفاعی و نظامی گفته است که مسکو قصد دارد تا با هدف رصد، شناسایی و کنترل پهپادهایی که با ارتفاع کم بر فراز حریم هوایی روسیه به پرواز درمی‌آیند، دامنه پوشش راداری را افزایش دهد.

ساویتسکی گفت: میدان راداری در حال حاضر نسبت به قبل از آغاز عملیات نظامی در اوکراین، افزایش چشمگیری داشته است و همچنان در محورهای و مسیرهای مختلف افزایش و گسترش پیدا خواهد کرد به ویژه با توجه به اینکه هنوز تهدیدها به قوت خود باقیست.

وی اضافه کرد: میدان راداری اطراف پایتخت روسیه که پهپادهای خطرناک را شناسایی و به موقع منهدم می‌کند عمدتا مبتنی بر تجهیزات راداری این شرکت است. آلماز-آنتی یک سامانه رصد چندوجهی ساخته است که تجهیزات بی‌سیم را برای رصد و کنترل حریم هوایی ادغام و جهت تعیین مختصات و تحلیل داده‌های پهپادهای شناسایی‌شده، اطلاعات را به یک سرور مشترک ارسال می‌کند.

نیروهای مسلح اوکراین دائما در تلاشند تا مرکز و مناطق مرزی روسیه را با استفاده از پهپادهای تهاجمی و اقدامات خرابکارانه، هدف قرار دهند. پدافند هوایی روسیه به دفعات پهپادهای اوکراینی را در مناطق مختلف سرنگون کرده است.

کد خبر 6016419

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha