بلژیک:اوضاع انسانی در غزه فاجعه‌بار است؛جنگ باید متوقف شود

بلژیک:اوضاع انسانی در غزه فاجعه‌بار است؛جنگ باید متوقف شود

وزیر توسعه همکاری دولت بلژیک در سخنانی بحران انسانی در غزه را فاجعه‌بارترین بحران در طول تاریخ دانست و خواستار پایان دادن به جنگ و خشونت و جلوگیری از نسل کشی غیرنظامیان در غزه شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، «کارولین گنز»، وزیر توسعه همکاری بلژیک روز دوشنبه وزیر توسعه و همکاری دولت بلژیک روز دوشنبه در سخنانی خواستار پایان دادن به جنگ و خشونت در غزه شد و سازمان آن روا در غزه را تنها نهاد بین المللی برای حمایت از غیرنظامیان در نوار غزه دانست.

کارولین تاکید کرد که باید حمایت از غیرنظامیان نوار غزه در اولویت قرار داشته باشد.

وی در ادامه سخنانش خاطرنشان کرد: «باید خشونت شدید در غزه متوقف شده و هرگونه حمله بیشتر در باریکه غزه به کشته و مجروح شدن افراد بیشتری خواهد انجامید.»

«اشرف القدره» سخنگوی وزارت بهداشت غزه امروز (۲۳ بهمن) در ۱۲۹ روز از جنگ در این باریکه، از افزایش تعداد شهدا به ۲۸۶۴۰ نفر خبر داد.

به گفته او همچنین ۶۷۹۸۴ نفر نیز زخمی شده‌اند و هزاران پیکر شهدا نیز همچنان زیر آوار ساختمان‌ها مانده و امکان دسترسی نیروهای امدادی به آن‌ها وجود ندارد.

به گفته دکتر اشرف القدره، رژیم اشغالگر طی ۲۴ ساعت گذشته دست به ۱۹ جنایت دیگر علیه غیرنظامیان زده که طی آن ۱۶۴ نفر شهید و ۲۰۰ نفر دیگر زخمی شده‌اند.

کد خبر 6022756

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • فقط خدا IR ۲۳:۲۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۳
      0 0
      سلام مستاجر هستیم صاحب خونم بخاطر ۳میلیون داره بیرونمون میکنه هیچی تو خونمون نیست واسه خوردن بخاطر خدا کمکم کنید