۲۵ بهمن ۱۴۰۲، ۱۵:۰۹

برای حمایت از فلسطین و غزه؛

نمایشگاه کاریکاتور سوریه از هنرمند شهید ناجی العلی تجلیل کرد

نمایشگاه کاریکاتور سوریه از هنرمند شهید ناجی العلی تجلیل کرد

وزیر فرهنگ سوریه در افتتاحیه نمایشگاه بین‌المللی کاریکاتور سوریه بیان کرد آن‌چه در غزه رخ می‌دهد جنایاتی مذموم است که بشریت هرگز شاهد چنین زشتی و بربریتی نبوده است.

به گزارش خبرنگار مهر، نمایشگاه بین‌المللی کاریکاتور سوریه عصر سه شنبه ۲۴ بهمن ماه با حضور وزیر فرهنگ سوریه و جمع کثیری از هنرمندان کاریکاتوریست بین‌المللی در خانه فرهنگ و هنر اسد در دمشق افتتاح شد.

در این نمایشگاه، ۱۰۰ اثر کاریکاتور و کارتون از هنرمندانی از کشورهای روسیه، ایران، رومانی، پرتغال، پرو، عراق، چین، اوکراین، صربستان، کوبا، اسپانیا، آذربایجان، مونته نگرو، ازبکستان، برزیل، ترکیه، بلغارستان، هند، مصر و سوریه به نمایش درآمد. علاوه بر این نمایشگاه، یک شب موسیقایی نیز در قالب جشنواره ملی موسیقی عرب به رهبری عدنان فتح الله برگزار شد.

در این نمایشگاه سیدمسعود شجاعی طباطبایی نیز با یک اثر حضور دارد.

نمایشگاه کاریکاتور سوریه از هنرمند شهید ناجی العلی تجلیل کرد

لبانه مشوح وزیر فرهنگ سوریه در مراسم افتتاحیه نمایشگاه بین‌المللی کاریکاتور سوریه، به روح هنرمند و شهید فلسطینی ناجی العلی که جان خود را در راه این امر از دست داد، ادای احترام کرد.

وی گفت: ناجی العلی کارتونیست بین‌المللی فلسطینی، شخصیت «حنظله» را خلق کرد که در ذهن همه به یادگار مانده است، او نمادی از انسان مقاومی است که در ظاهر شکسته است اما بی صدا و استوار مقاومت می‌کند.

مشوح تاکید کرد: آن‌چه در غزه رخ می‌دهد جنایات مذموم است که بشریت هرگز شاهد زشتی و بربریتی به این شکل نبوده است.

وزیر فرهنگ سوریه همچنین توضیح داد: ناجی العلی شخصیتی نمادین است و به عنوان این جشنواره بین المللی کاریکاتور ضریب داده است. مهم‌تر از عنوان نمایشگاه، محتوای آن و تعداد شرکت کنندگان است. حضور بیش از صد نفر شرکت کننده و آثار مختلف با رویکردها و موضوعاتی که برخی خنده دار و برخی گریه‌دار هستند، قابل تأمل است که نشأت گرفته از جوهر کاریکاتور است. کاریکاتور از دموکراسی دروغین و شعارهای پرطنین که مبتنی بر هیچ حقیقتی نیست و از رسانه‌هایی که تبدیل به سلاح مرگباری شده‌اند، می‌گوید.

نمایشگاه کاریکاتور سوریه از هنرمند شهید ناجی العلی تجلیل کرد

رائد خلیل مدیر نمایشگاه بین‌المللی کاریکاتور سوریه نیز گفت: ما هر سال سعی می کنیم چهره خلاقی را مطرح کنیم که تأثیرگذار بوده باشد و به همین دلیل، ناجی العلی در این دوره مطرح شده است و همزمان با وقایع تلخ فلسطین و غزه سعی کردیم به این مسایل بپردازیم. وظیفه اخلاقی و انسانی ماست که با این مسایل مهم برخورد کنیم.

کد خبر 6024322

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha