۲۹ بهمن ۱۴۰۲، ۲۰:۵۹

نیکی هیلی:

آمریکا برای جلوگیری از اعزام نیرو به اوکراین باید کمک مالی بکند

آمریکا برای جلوگیری از اعزام نیرو به اوکراین باید کمک مالی بکند

نیکی هیلی، سفیر سابق ایالات متحده در سازمان ملل متحد گفت: واشنگتن باید کمک‌های جدید به اوکراین را تأیید کند تا از اعزام نیروهایش به آنجا جلوگیری کند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از راشا تودی، نیکی هیلی، سفیر سابق ایالات متحده در سازمان ملل متحد، نامزد جمهوری خواه ریاست جمهوری آمریکا، گفت که «واشنگتن باید بسته کمکی جدیدی را برای اوکراین تصویب کند تا از اعزام نیروهای خود اجتناب کند.»

هیلی در بیانیه‌ای به ABC اضافه کرد: «اوکراین درخواست نیرو نمی‌کند، بلکه فقط برای پیروزی در این درگیری، تجهیزات و مهمات می‌خواهد. آنها قدرت جنگی زیادی دارند و ما باید آنچه را که نیاز دارند به آنها بدهیم. ما می‌توانیم از اعزام نیرو در نقطه‌ای به آنجا اجتناب کنیم.»

او توضیح داد که جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا باید اهمیت حمایت مالی از کیف را برای آمریکایی‌ها توضیح دهد.

وی در پایان گفت: «کنگره در حال شکست است زیرا آنها می‌گویند شما باید بین اوکراین، اسرائیل و امنیت مرزی یکی را انتخاب کنید. آنها به مردم آمریکا دروغ می‌گویند. این یک فرض غلط است. ما می‌توانیم هر دو را انجام دهیم.»

جو بایدن، رئیس جمهورآمریکا، به دنبال کمک ۱۰۶ میلیارد دلاری برای کمک به اسرائیل و اوکراین و همچنین مقابله با چین و روسیه در منطقه آسیا-اقیانوسیه است اما کنگره آمریکا تا کنون با اختصاص این مبلغ مخالفت کرده است.

ار طرفی کمک‌های مالی به اوکراین نیز روز به روز از طرف نهادهای غربی در حال کاهش است و این کشور روز به روز شهرهای مهمی را از دست می‌دهد.

کد خبر 6031116

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha