۳۰ بهمن ۱۴۰۲، ۲۰:۲۳

قانونگذار اوکراینی:

برای مقابله با روسیه باید سلاح هسته‌ای داشته باشیم

برای مقابله با روسیه باید سلاح هسته‌ای داشته باشیم

یک قانونگذار اوکراینی معتقد است این کشور چاره‌ای جز داشتن تسلیحات هسته‌ای برای بقا دربرابر روسیه ندارد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، یک قانونگذار اوکراینی مدعی شد این کشور برای مقابله با روسیه باید به تسلیحات هسته‌ای مجهز شود.

«آلکسی گونچارنکو» نماینده پارلمان اوکراین گفت تا زمانی که اوکراین به عضویت کامل ناتو درنیامده، چاره‌ای جز توسعه یا به نوعی به دست آوردن زرادخانه سلاح‌های هسته‌ای نخواهد داشت.

این قانونگذار اوکراینی تاکید کرد: بار دیگر مستقیماً و آشکارا می گویم: از بازگشت تسلیحات هسته‌ای به اوکراین حمایت می‌کنم و معتقدم که این تنها گزینه ما برای بقا است.

گونچارنکو افزود که اگر ناتو نمی‌خواهد اوکراین را بپذیرد، باید موشک‌های هسته‌ای ساخته شود.

قانونگذار اوکراینی گفت که این کشور با کمال میل هرگونه تحریم احتمالی را برای نقض معاهده عدم اشاعه تسلیحات هسته‌ای را خواهد پذیرفت.

این قانونگذار اوکراینی روز شنبه در کنفرانس امنیتی مونیخ، از «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا پرسید که اوکراین به جز عضویت در ناتو، متحد شدن با یک قدرت هسته‌ای یا بازیابی پتانسیل هسته‌ای خود چه گزینه‌های دیگری در برابر روسیه دارد. بلینکن از پاسخ به این سوال طفره رفت.

کد خبر 6032112

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • DE ۲۳:۳۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۳۰
      0 0
      روسیه 20 برابر اکراین تجهیزات نظامی دارد جمعیت و تعداد پرسنل نظامی روسیه هم چند برابر اکراین است والا در شرایط برابر روسیه راحت شکست می خورد چون شرافت و شجاعت ندارند . امریکا انگیلیس و روسیه 1300 کلاهک هسته ای اکراین را به روس دادند الان تنها شرط بقای اکراین توسل به سلاح هسته ای است