۳۰ بهمن ۱۴۰۲، ۱۲:۰۱

روسیه: طرح حمله تروریستی علیه سیاستمدار روس خنثی شد

روسیه: طرح حمله تروریستی علیه سیاستمدار روس خنثی شد

سرویس امنیت فدرال روسیه اعلام کرد که طرح سرویس‌های امنیتی اوکراین علیه یک سیاستمدار روس در منطقه زاپروژیا را خنثی کرده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، سرویس امنیت فدرال روسیه (FSB) امروز دوشنبه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که از حمله تروریستی علیه یک شخصیت سیاسی در منطقه زاپوروژیه جلوگیری شده است.

در این بیانیه آمده است که «این جنایت قرار بود توسط ویتالی دیاتلنکو، شهروند روس که توسط سرویس امنیتی اوکراین استخدام شده بود، انجام شود.»

به گفته FSB هنگام تلاش برای دستگیری دیاتلنکو، او مقاومت مسلحانه نشان داد و خنثی شد. این عملیات هیچ خسارت مادی و تلفات انسانی در پی نداشت.

سرویس امنیت فدرال روسیه اواسط بهمن نیز اعلام کرد که «ایلیا پونومارف»، نماینده سابق دومای دولتی این کشور (که به عنوان یک عامل خارجی شناخته می شود) به خیانت بزرگ متهم شده است.

در بیانیه سازمان امنیت فدرال روسیه آمده است که « بر اساس داده‌های جمع آوری شده، اداره تحقیقاتFSB، پرونده‌ای جنایی (مرتبط با ایلیا پونومارف) را باز کرده است؛ پرونده‌ای که تجمیعی از جرم‌های ماده ۲۷۵ (خیانت به کشور به شکل جانبداری از دشمن)، قسمت ۲، ماده ۲۰۵.۵ (مشارکت در فعالیت های یک سازمان تروریستی شناخته شده بر اساس قوانین روسیه)، بخش ۲، ماده ۲۰۵.۲ (تماس های عمومی در اینترنت برای فعالیت های تروریستی)، و بخش «v» قسمت ۲، ماده ۲۸۰.۴ (تماس های عمومی در اینترنت با هدف ضربه‌زدن به امنیت روسیه) است.»

در بخش دیگری از این بیانیه آمده است که «تحقیقات همچنان ادامه دارد و اقدامات همه کسانی که مطابق با قانون جنایی روسیه درگیر بوده‌اند و مشارکت داشته‌اند، شناسایی می‌شوند و هم‌دستان رژیم کی‌یف به‌شدت مجازات خواهند شد.

آن‌گونه که در بیانیه سازمان امنیت فدرال روسیه گزارش شده « پونومارف از سال ۲۰۱۴ فعالانه از رژیم کی یف حمایت کرده و پیوستن کریمه به روسیه را علنا محکوم کرده است. از آغاز عملیات ویژه نظامی، او علناً از واحدهای مسلح «نیروهای داوطلب روسیه» و «سپاه آزادی روسیه» ( که هر دو به عنوان سازمان‌های تروریستی در روسیه شناخته می‌شوند) که در اوکراین تأسیس شده‌اند و علیه قوانین روسیه می‌جنگند، اعلام حمایت کرده است.

بنا براعلام FSB، این قانونگذار سابق روسیه مرتکب خیانت بزرگ شده، زیرا از شهروندان روسیه خواسته تا به ارتش اوکراین بپیوندند و علیه روسیه بجنگند. او همچنین خواستار اقداماتی برای به دست گرفتن قدرت از طریق برکناری مقامات فعلی و رییس جمهور روسیه شد.

کد خبر 6031588

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha