۵ اسفند ۱۴۰۲، ۱۷:۴۵

معاون آموزش‌وپرورش استان بوشهر:

۳۰ میلیارد ریال برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی تخصیص یافته است

 ۳۰ میلیارد ریال برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی تخصیص یافته است

بوشهر- معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش‌وپرورش استان بوشهر گفت: ۳۰ میلیارد ریال برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی در اداره کل آموزش‌وپرورش استان بوشهر تخصیص یافته است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمود حق‌دوست بعد از ظهر شنبه در نشست خبری به مناسبت هفته امور تربیتی و تربیت اسلامی با اصحاب رسانه اظهار داشت: به مناسبت هفته امور تربیتی و تربیت اسلامی از ۸ تا ۱۴ اسفند مراسم و برنامه‌های ویژه‌ای در شهرستان‌ها و مناطق ۱۸ گانه استان بوشهر برگزار می‌شود.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش‌وپرورش استان بوشهر با بیان اینکه کمبود مربی پرورشی مدارس از طریق آموزگاران جبران شده است تصریح کرد: اکنون با کمبود هزار مربی پرورشی در مدارس مواجه هستیم که امسال بر اساس ماده ۲۸ در سراسر کشور ۱۹ هزار نفر جذب می‌شوند و سهمیه استان بوشهر استخدام ۲۸۲ مشاور، مربی در بخش‌های مختلف امور تربیتی و سبک زندگی اسلامی است.

حق‌دوست اضافه کرد: در ۲ سال گذشته ۱۹ هسته مشاوره به مرکز مشاوره توسعه‌یافته است و همچنین بزرگ‌ترین خانه یاریگران زندگی کشور در بوشهر راه‌اندازی شده است.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش‌وپرورش استان بوشهر بیان کرد: اجرای طرح دانش‌آموز تراز انقلاب اسلامی که به یک گفتمان ملی تبدیل شده است

وی اضافه کرد: برگزاری اولین کنگره شهدای دانش‌آموز استان بوشهر، برگزاری ۵۸۲ یادواره شهدای دانش‌آموز و فرهنگی در هر سال، راه‌اندازی ۲۱ مرکز رشد یاریگران زندگی در شهرستان‌ها و مناطق و اعزام ۲۰ هزار دانش‌آموز به اردوی راهیان نور و راهیان پیشرفت در طی ۲ سال از جمله اقدامات معاونت پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش‌وپرورش استان بوشهر از فروردین سال جاری تاکنون بوده است.

حق‌دوست تصریح کرد: توزیع ۲۰ هزار جلد کتاب به کتابخانه‌های مدارس، مسئولیت دو دبیرخانه کشوری کیفیت‌بخشی و فعالیت‌های پرورشی و جشنواره الگوی برتر تدریس درس تفکر و سبک زندگی و دبیرخانه کشوری امربه‌معروف و نهی از منکر، اجرای طرح ملی اتقان و آموزش ۶۵۰۰ نفر آموزگار ابتدایی و تأمین فرش سجاده‌ای نمازخانه مدارس استان بوشهر مبلغ ۵۰ میلیارد ریال از دیگر اقدامات معاونت پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش‌وپرورش استان بوشهر از فروردین سال جاری تاکنون بوده است.

وی افزود: توانمندسازی نیروی انسانی حوزه پرورشی و فرهنگی در استان به میزان هزار نفر ساعت، تولید تألیف و چاپ تعداد ۶ کتاب در حوزه‌های پرورشی و فرهنگی، شرکت دانش‌آموزان در مسابقات فرهنگی و هنری و قرآن و عترت و نماز میانگین هر سال ۹۰ هزار نفر و کسب ۱۰۰ رتبه کشوری در دو سال، برگزاری محافل انس با قرآن به‌صورت ماهانه در شهرستان‌ها و مناطق و اجتماع بزرگ دختران فاطمی و رهروان زینبی از دیگر اقدامات معاونت پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش‌وپرورش استان بوشهر از فروردین سال جاری تاکنون بوده است.

حق‌دوست تصریح کرد: اعزام ۴۵ هزار نفر دانش‌آموز و فرهنگی به اردوهای راهیان پیشرفت، تشییع پیکر شهدا در ۵۰۰ مدرسه و با حضور ۱۲۰ هزار دانش‌آموز، اجتماع فرزندان حاج قاسم در تمامی شهرستان‌ها و مناطق از دیگر اقدامات معاونت پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش‌وپرورش استان بوشهر از فروردین سال جاری تاکنون بوده است.

وی بیان کرد: شرکت ۱۰ هزار نفر در جشنواره کتاب‌خوانی دانایی و توانایی و راه‌یابی ۴۰ نفر به مرحله کشوری، شرکت ۱۲۰ هزار نفر دانش‌آموز در جشنواره فرهنگی و هنری امید فردا و کسب ۷۰ مقام کشوری نیز از دیگر اقدامات معاونت پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش‌وپرورش استان بوشهر از فروردین سال جاری تاکنون بوده است.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش‌وپرورش استان بوشهر خاطرنشان کرد: شرکت ۲۰ هزار نفر دانش‌آموز و فرهنگی در پرسش مهر ریاست جمهوری و کسب ۳۰ رتبه کشوری و برگزاری انتخابات شوراهای دانش‌آموزی مدارس در هزار و ۹۰۰ آموزشگاه استان با حضور ۱۹۱ هزار دانش‌آموز نیز از دیگر اقدامات معاونت پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش‌وپرورش استان بوشهر از فروردین سال جاری تاکنون بوده است.

کد خبر 6036217

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha